Hej på er!
Upptäckte pris att mitt altan tak läcker in på sina småställen men det korrugerade plasttaket är förmodligen 30+ år gammalt så är ju inte förvånad.
Men eftersom uterummet i sig är en riktig "pensionärskuvös" och blir olidligt varmt så har jag funderat på om man kunde bygga ett isolerat tak för en relativt billig peng (kanalplast uteslutet).
De längsgående reglarna är av 45x140 och tvärgående är 45×70. De tvärgående lär jag få byta ut då de har börjat ruttna på utsidan av uterummet men de stora verkar vara fullt friska.
Om jag hade velat sätta någon form utav plåttak på utsidan och ett innertak hur skall jag gå tillväga på bästa sätt? Tar gärna emot alla råd som går att få!