59 001 läst ·
32 svar
59k läst
32 svar
Byta sladdvinda i dammsugaren? (Electrolux)
Gogla electrolux serviceblomknopp skrev:
Jag har samma mskin och samma problem. Vindan fungerar inte och det är jobbigt när man är van vid funktionen. Jag har ingen aning var man lämnar in för lagning.
Tänkte nu...man kanske kan ringa Elektrolux?
Såg nu på Elektrolux.se, det går att beställa hem fjäder 42 skr eller sladdvinda plus annat men vem byter?
Det kostar nog inte så många tusenlappar att fixa detta
Ämnet är ständigt aktuellt då dessa produkter ej är i den kvaliteten som fanns förr.jarlh skrev:
tråden uppdateras ibland!
Dessutom är ju inte en dammsugare en vitvara men ändå...
@jarlh har fasen fick du upp maskinen? Jag har kabelbrott men kommer inte in (skäms)
Har hittat lite lite skruvar under luckan där påsen är och filtret bak men i övrigt…nada.
Är det bara att bruka våld på knapparna?
Har hittat lite lite skruvar under luckan där påsen är och filtret bak men i övrigt…nada.
Är det bara att bruka våld på knapparna?
den går inte att öppna, det kan vara så att hjulen och stötfångaren måste bort först men gläd dig när du lyckats för det jävliga börjar sen när sladdvindan skall trocklas ut... då saknar du minst en handtttomten skrev:
S.k.i.t oxå jag gillade den. Men får väl vara nöjd med 10 år i tjänst, returpunken nästa!electroluxaren skrev:
Tack för input.
Har föregångaren till den på bilden som maskin i snickarboden och har bytt sladdvinda.
Jag lossade skruvarna som jag såg, bände sedan lite för att se var det fanns flera och sedan när de hittats så hade man en lös under och överdel kan sitta lurigt under någon knapp eller skjutreglaget (minns inte riktigt) Efter det var det lätt att byta, ta ett foto på hur sladdvindan satt. Om det var krångligt på min maskin då fixar du det lätt.
Jag lossade skruvarna som jag såg, bände sedan lite för att se var det fanns flera och sedan när de hittats så hade man en lös under och överdel kan sitta lurigt under någon knapp eller skjutreglaget (minns inte riktigt) Efter det var det lätt att byta, ta ett foto på hur sladdvindan satt. Om det var krångligt på min maskin då fixar du det lätt.
En sådan är det jag har och bytt sladdvinda på, det var lätt bara man hade koll på hur den satt innan man tog bort den och tryckknapps fjädern för på/av satt i sladdkassetten om jag minns rätt.Besiktningsman säger att det är ett handhavandefel med bakomliggande fix, är det en korrekt bedömning?Isakare skrev:
Ska kolla om jag kan se åremodell.
Vilket årtal?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
DDet finns video på YouTube. Har själv bytt men kan inte rekomendera det då det blev många timmar!tttomten skrev: