Misstänker att min servisledning för avloppet läcker. I en brunn innanför tomtgränsen har jag åtminstone identifierat några 'avloppsföremål'. Misstänker att en sådan 'öppen' avloppsanläggning inte är korrekt. Eller har jag hittat ett sandfång?
Huset byggt -31 och ledningarna är inte bytta, så det är väl antagligen dags. Dessutom är det riktigt dåligt vattenflöde, så de ledningarna är väl också dåliga.
Vad göra? En firma som gräver och en annan som fixar rören, eller? Kostnad (ca 20 m till tomtgräns, moränmark)? Kommunen ska väl kontaktas?
Tacksam för råd.