Vet ni hur man kommer ned till gummipackningen? Jag kommer till den här nivån men sen blir jag osäker hur jag ska gå vidare...vänligen se fotona.

Ska jag bända upp den där gula pilen pekar? Pipet vill inte lossna.

Eller är det skruven som man ser på spegelbilden som måste lossas innan jag kan ta bort pipet? Jag är ganska säker på att skruven inte håller fast pipet.

Tack på förhand!
Daniel

• Överdelen av en vattenkran med tre hål synliga från insidan, omgiven av kalkavlagringar och rost. Omtalas med frågetecken om demontering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kökskran med synligt handtag och rostfläckar, potentiellt där gummipackning kan nås. Frågande användare om montering.
    Skapa konto
  • Närbild på ett silverfärgat blandarhandtag med synlig gänga och rostig insida, samt reflektion av en skruv i spegeln bakom.
    Skapa konto
  • Närbild på vattenkranens bas med svarta handtag och fuktfläckar, visar där pip och skruv är placerade.
    Skapa konto
  • Kaffarmatur i rostfritt stål på diskbänk, gul pil markerar punkt för borttagning av pip. Verktyg syns i bakgrunden.
    Skapa konto
Skruven har inget att göra med pipen. Smörj, dra pipen fram och tillbaka och dra uppåt.

dof dof skrev:
Skruven har inget att göra med pipen. Smörj, dra pipen fram och tillbaka och dra uppåt.
Tack, det är kalkinlagringar så jag har hällt ättika med pipett. Gummipackningen kommer skadas men kommer byta ut det ändå. Vad rekommenderar du att jag smörjer med som inte är alltför toxiskt?

T tergo skrev:
[länk]
Tack, provar med det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.