Behöver byta ett par packboxar som kärvar, ser ärgiga ut och har en synlig vattendroppe vid pinnen. Enligt servicemanualen
BLD_UFH_5207_012013_Servicehandledning.pdf sidan 2 så kan packboxen normalt bytas utan att trycket avlägsnas.
En hand håller en packbox med en synlig vattendroppe vid pinnen, och en separat packbox till höger, etiketterad "Uponor Packbox RSK 241 8666".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har provat att lossat en packbox lite och det börjar rinna ut vatten, så har stängt den igen.
Ska den verkligen gå att byta utan att tömma systemet eller stänga några kranar? Är rädd att jag omöjligen kan lyckas skruva dit nya packboxen om det sprutar ut vatten med 0,9 bar... Har ingen lämplig uppsamling, utan det jag spiller kommer ner i bjälklaget.
Om jag behöver stänga några kranar, är det de två med fyrkantsnyckel till höger, och behöver jag hålla koll på antal varv? (jag tänker att trycket i slingorna består ändå?
VVS-installation med flera anslutna rör och ventiler, vissa märkta för identifiering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Går inte trycket ned om du stänger av värmen och låter slingorna svalna? Prova om det fortfarande sipprar då.

Ska prova det. Tack. Jag kanske borde ha stängt av cirkulationspumpen också.

Det gick mycket bättre med avstängd cirkulationspump.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.