Jag måste byta endel fasadpanel i samband med installation av balkongdörrar. Jag har stående panel som ligger omlott i måtten 120x22mm.
Min nuvarande fasad är slät så jag tolkar det som att man satt den grova sidan innåt för att få en slät finish?
Min andra fråga är avståndet mellan plankorna som sitter ytterst, det är 8cm emellan. Hur brukar snickaren göra för att få exakt 8cm mellan plankorna?
Min nuvarande fasad är slät så jag tolkar det som att man satt den grova sidan innåt för att få en slät finish?
Min andra fråga är avståndet mellan plankorna som sitter ytterst, det är 8cm emellan. Hur brukar snickaren göra för att få exakt 8cm mellan plankorna?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja gör dig bara ett par distanser (jag skulle nog göra korta bitar som får plats i fickan) och utgå från det, men tänk på att matcha avståndet så att det indelningen stämmer bra vid ev fönter/altandörr. Som sagt går det att öka och minska avståndet lite för att få en bättre anpassning.
Produkter som diskuteras: "Snörslå"
Snörslå & krita
Snörslå och krita är verktyg som ofta används i byggindustrin för att mäta och markera långa, raka linjer över stora ytor. Med hjälp av en sträng, kallad en linje eller snörslå, som är täckt med krita, kan du skapa en rak, synlig linje
Läs mer
Renoverare
· Uppsala
· 2 169 inlägg
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 399 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 399 inlägg