Har precis köpt en uppsättning låscylindrar som ska vara till ytterdörr, förråd och altandörr men när jag skulle byta på altandörren så stötte jag på lite patrull. Den har nämligen en längre plåtbit bak för att dörren ska kunna låsas, går det att plocka den från den gamla cylindern o få ditt på nya cylindern?

Så här ser det ut
Två låscylindrar på en ljusgrå yta, en med en längre plåtbit baktill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två låscylindrar på tygunderlag varav en med en längre plåtbit för dörrlåsning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack

efter lite googling så verkar det som jag behöver en lång medbringare, kan man byta den själv eller krävs specialverktyg? Skulle gärna haft tag i den under helgen..

Biltema?

Jula faktiskt..
problem?

Nja kanske. Julas Cotech cylindrar är tydligen extremt lättdyrkade. Saknar tydligen de mesta i säkerhetsväg. Tror låsbranchen av den typen av lås nådde mognad för lääänge sedan. Biltemas påstås dock vara kopia av Dorma. Således borde man kunna hinna annan bringare därifrån om BT inte har.

Problemet med budgetlås förutom att de har varierande grad av säkerhet är väl att det finns lite delar/varianter

Det är ingen större manöver att byta. Ta bort ringen som sitter närmast cylindern (den som inte riktigt går runt) med en tång på båda, byt medbringare mellan cylindrarna och kläm tillbaka ringen.

• Gilla
Legatus
  • Laddar…
Skysodan, menar du Jula Hardhead eller tänker du på Clas Ohlson? :)
OK. Jag hade inte tagit isär låset innan jag köpte, då jag ville ha samma nyckel till förråd och altan så jag hann bryta förpackning samt byta förråds låset.

Keps, Ok, jag gör ett försök!

Tack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.