Jag köpte dörrhandtag, låshus för cylinder och ett wc- vred på Biltema (se bild). En i personalen bekräftade att jag hade allt som behövs. Men det undre hålet i låshuset funkar ju inte för den fyrkantiga pinnen i vredet och när jag googlade så fick jag fram att jag behövde en medvridare av den typen som ni ser på bilden, så jag beställde den lilla svarta från Habo. Men har jag verkligen rätt delar? Det står överallt att det är jättelätt att byta låset men jag får inte till det..

• IMG_2599.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Toalettbehöret och låshuset är inte kompatibla med varandra.
Om du endast vill ha toalettbehör så ska du lämna tillbaka det 2016 låshus du har och byta mot ett 2014 låshus sedan får du ihop det.
Om du istället vill behålla låshuset så får du köpa annat WC-behör det du har motsvarar samma hålbild som WC-behör 262 men till det låshuset krävs ett hålbild lika WC-behör 265.

1 123abc skrev:
Toalettbehöret och låshuset är inte kompatibla med varandra.
Om du endast vill ha toalettbehör så ska du lämna tillbaka det 2016 låshus du har och byta mot ett 2014 låshus sedan får du ihop det.
Om du istället vill behålla låshuset så får du köpa annat WC-behör det du har motsvarar samma hålbild som WC-behör 262 men till det låshuset krävs ett hålbild lika WC-behör 265.
Attans! Men tack för svar. Tyvärr säger Biltema på sin webbplats att man inte får lämna tillbaka när förpackningen är bruten. Men då lärde jag mig nåt iallafall

S Snickarfarmor skrev:
Attans! Men tack för svar. Tyvärr säger Biltema på sin webbplats att man inte får lämna tillbaka när förpackningen är bruten. Men då lärde jag mig nåt iallafall
Bara lämna tillbaka om du fått felaktigt råd av personalen.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.