Hej!
Genant att behöva fråga, men jag vill inte ta risken att bruka våld och göra nåt dumt...

Hur byter jag lampa i en downlight som på bilden? Lossar jag rubbet eller bara den inre ringen, och hur?

Tacksam för svar :)
 
  • spot.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Normalt brukar man bara skruva den inre ringen eller lossa en spännfjäder som håller glaset.
Men det finns armaturer som kräver att de dras ner. De sitter normalt med två fjädrar.
 
Eller också är det modellen där man (enklast) med ett sugkoppsverktyg bara vrider loss lampan.....
 
Snurra på den inre ringen till den lossnar så kommer du åt ljuskällan..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.