Hej! Håller på och renovera köket och det är monterat 1975 (troligtvis) och har nu slitit bort det mesta. VVS och elektriker har påbörjat sitt arbete. Nu är vi i ett moment där vi ska jämna ut väggarna innan vi kan börja montera allt (utelämnar detaljer om golv, fönster etc). Men denna vägg vet jag inte hur jag ska göra med. Kolla gärna bilderna. Det är puts monterad över hönsnät till stora delar. Vattenkranen ska tas bort och monteras underifrån sen. Men hur ska jag jämna ut väggen? Tacksam för all er hjälp!

• Renovering; avskalade väggar, exponerade rör, gammal vitvaru, öppningar i väggen, spackel, renoveringsarbete pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förstörd inomhusmiljö, exponerade väggar, nedrivet gips, byggavfall, trasig struktur, renoveringsbehov, förstörelse, orenoverat rum.
    Skapa konto
  • Förstörda väggar med rör som liknar ögon, trassliga rörledningar, rik på texturer, nedgånget intryck.
    Skapa konto
BirgitS
Välkommen till forumet!

Det går ju att putsa igen eller så kan du sätta gipsskivor över (fästs i plankväggen).

• Gilla
Namnarkivet
  • Laddar…
Jag hade kört med gipsputs

• Gilla
Namnarkivet
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Det går ju att putsa igen eller så kan du sätta gipsskivor över (fästs i plankväggen).
Tack för svar, och välkomnande! =) Var rädd att det var mer komplicerat men då fyller jag igen det värsta med gipsputs och resten med renoveringsgips framför. Tack!

Vad ska du ha på gipsen ? Ren-gips är 6 mm och följer ojämnheter under, ta 13 mm gips, den är styv och håller formen ( planhet ), även om det är ett hål bakom.

J jonaserik skrev:
Vad ska du ha på gipsen ? Ren-gips är 6 mm och följer ojämnheter under, ta 13 mm gips, den är styv och håller formen ( planhet ), även om det är ett hål bakom.
Det är väggen där spisen är med en fläkt (ej inbyggd), sen kakel på väggen längs med bänkskivan. Så 13mm får det bli! Tack!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.