Du måste ha en klämring som passar specifika golvbrunnen. Om du tar en bild på din golvbrunn så kanske jag kan hjälpa dig men vilken sort klämring du bör köpa.

Ok. Återkommer med foto.

Varför måste du byta? Det behövs inte i normalfallet.
Är det en blå ring så är den grå idag om det är en Purus golvbrunn

Om den är gammal och till plastmatta så lär han behöva byta den om klämringen är lös. De gamla brukade inte ha fjäder eller konformade, vilket gör att byte kan behövas ibland.

Vesslan666 skrev:
Om den är gammal och till plastmatta så lär han behöva byta den om klämringen är lös. De gamla brukade inte ha fjäder eller konformade, vilket gör att byte kan behövas ibland.
Precis!

Har man en så gammal klämring så den saknar fjäder så bör man nog byta även mattan...
Mattan är troligtvis så stel så ett klämringsbyte gör nog varken till eller från

Jo klart det är bäst att byta mattan och då även golvbrunnen. Men ibland har man inte möjligheten rent ekonomiskt. Då finns en klämring med Skruv spänne. Då kanske man kan hålla våtrummet funktionsdugligt en stund till med lite tur. :)

Kliver in denna tråd och hoppas att det är Ok då jag sitter i samma sits. Behöver också byta klämringen och jag har heller inte möjlighet just nu att byta mattan. Har läst någonstans att man kan lägga Aquatät för att täta ytterligare, stämmer det och är det i så fall bara att smeta på vid mattkanten innan man lägger i klämringen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.