Ska byta kakel och bänkskivan i köket. Bilat ner kaklet idag och funderar på vad jag ska hitta på nu för att få en jämn yta och kakla nytt på. Väggen är putsad tegel, putsen har släppt nu på sina ställen. (Se bild nedan)
Ska jag fräsa med vinkelslip med diamantslipskiva och försöka putsa upp med gipsbruk eller liknande.
Eller kan man bara limma på en 6mm gipsskiva ovanpå? Kanske behöver fräsa lite endå.
Några förslag är välkommet...
Ska jag fräsa med vinkelslip med diamantslipskiva och försöka putsa upp med gipsbruk eller liknande.
Eller kan man bara limma på en 6mm gipsskiva ovanpå? Kanske behöver fräsa lite endå.
Några förslag är välkommet...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Försök att få bort så mycket som möjligt av kakelfixet. Sedan kan du kanske spackla ut groparna med ny kakelfix (tjockare lager) samtidigt som du kaklar , eller slipa ner så mycket du kan och sätta gips först.
Jag hade nog själv tagit ett stämjärn och försökt ta bort massan och sedan på med nytt fix när jag kaklade.
Vet dock ej om det är rätt sätt om det nu finns fel och rätt på detta.
Jag hade nog själv tagit ett stämjärn och försökt ta bort massan och sedan på med nytt fix när jag kaklade.
Vet dock ej om det är rätt sätt om det nu finns fel och rätt på detta.
jag skulle nog ha hyrt en flex betongslip och en BRA dammsugare.
Slår du med stämjärn, hackar, bilar så kommer putsen att släppa på många ställen och det blir till att putsa om.
Eller så bilar du ner skiten till teglet och limmar upp en 13mm gips, tar du en 6mm så följer den alla ojämnheter, 13mm gör det inte utan du får ett bra underlag att kakla på
Vad ska du ha för plattor?
Slår du med stämjärn, hackar, bilar så kommer putsen att släppa på många ställen och det blir till att putsa om.
Eller så bilar du ner skiten till teglet och limmar upp en 13mm gips, tar du en 6mm så följer den alla ojämnheter, 13mm gör det inte utan du får ett bra underlag att kakla på
Vad ska du ha för plattor?
Klicka här för att svara