Tjena!

Bor i ett hus byggt 1984. Enligt mina googlingar byttes karmar och fästen mått efter 1972.

Ska nu byta innerdörrar och undrar om jag kan behålla befintlig karm.

Har mätt och mina mått passar dörrblads höjd och bredd från den leverantör jag har kollat på.

Bifogar några bilder på hur fästena ser ut på dörrarna.

En fråga till. Tror ni det blir stor skillnad färgmässigt på gammal karm med ny innerdörr? Undviker helst köpa nya. Ska lägga nytt golv utan trösklar.

• Närbild på ett dörrgångjärn och fäste monterat på en vit dörrkarm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en vit dörrkarm och gångjärn med etiketten "SWEDOOR" och skruvfästen från ett hus byggt 1984.
    Skapa konto
  • Närbild av en gammal vit dörrkarm med brunslitna hörn och synlig dörrgångjärn.
    Skapa konto
H
klart de kommer funka men kulören kommer ju skilja avsevärt med största sannolikhet.
varför inte byta alltnär du håller på?

Blir väl lite snål när karmen kostar nästan dubbelt så mycket som dörren. Samt att tröskeln enbart kommer slängas..

Eller finns det att köpa enbart karmpaket utan tröskel?

Mest kollat Bauhaus...

Du kan måla karmen med samma färg som du använder på fodren. Då hör de till väggen visuellt opch dörren kan ha vilken färg som helst.
Mvh Findus

• Gilla
Pada5
  • Laddar…
H
P Pada5 skrev:
Blir väl lite snål när karmen kostar nästan dubbelt så mycket som dörren. Samt att tröskeln enbart kommer slängas..

Eller finns det att köpa enbart karmpaket utan tröskel?

Mest kollat Bauhaus...
jag köper alltid in företag och då ingår alltid platttröskel.
finns kanske att köpa utan men inget jag vet om.

alternativet är väl köpa dörrblad och måla hela paketet men känns som mycket jobb

• Gilla
Pada5
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.