Hej!

Bor i hus fr -66 och vill byta innerdörrar och karm och sätta in dörrar som har den nya standarden sen-72, dvs lite större och med "snäppgångjärn(?)". Om man tar bort de nuvarande dörrarna och karm, kommer de nya dörrarna att få plats i befintligt dörrhål eller brukar man få ta upp dett större hål i väggen.

Är det nån som anlitat hantverkare för denna uppgift?

MVH
Jim
 
Oftast brukar den nya karmen passa utan problem,ta bort fodren och mät så ser du
 
Just det, bra, tack!
 
Är väggarna bara 70 mm så kan karmen vara en del av vägg konstruktionen men den går att såga bort och ersätta. Kolla bara om det får plats ett foder på den nya karmen utan att lampkontakterna täcks. Ett sätt är att flytta doserna typ 70mm och klä båda sidorna med renoveringsgips, annars får du köpa karmar som är 70mm.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.