Hej! Vi ska renovera en villa byggd 1961 som är uppvärmd med vattenradiatorer. Dessutom finns det golvvärme i badrum och tvättstuga. Denna är original och sannolikt inte alls isolerad. Vi ska nu renovera dessa utrymmen och vill passa på att uppgradera golvvärmen. Dessutom funderar jag på att även lägga golvvärme i den intilliggande hallen som vi ska lägga klinkergolv i.
Ska vi satsa på vattenburen golvvärme eller el? Som jag förstår det kommer en ny vattenburen golvvärme att bygga mer i höjd men elvärme kommer att kosta mer i drift? (vi har uteluftvärmepump)
Eftersom vattnet redan är tillgängligt borde det vara smart att utnyttja detta, eller? Är el att föredra av andra skäl?
Tacksam för alla tips!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.