B
Försöker byta lampa i den här utomhusarmaturen men vet inte hur man öppnar den. Känns inte som att det är någon av glassidorna som går att lossa. Någon som har sett en liknande och kanske har tips på hur man gör?

• Utomhusarmatur med brun ram och guldfärgat, texturerat glas monterat på en grön vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du provat att trycka hela bottnen uppåt? Finns vissa lampor, där man trycker uppåt och skjuter lite åt sidan.

B
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Har du provat att trycka hela bottnen uppåt? Finns vissa lampor, där man trycker uppåt och skjuter lite åt sidan.
Jag ska testa igen, men det kändes som att hela armaturen inte gick att rubba över huvud taget. Den har nog suttit länge så den sitter kanske fast lite. Kanske bara ska snurra på den.

hsd
Det kan sitta en låsflärp som sk lossas eller en låsskruv
Känn efter runtom med fingrarna

Det borde gå att trycka upp och ta ut den stora rutan i mitten.

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
B
tttomten TomasJor skrev:
Det borde gå att trycka upp och ta ut den stora rutan i mitten.
Den sitter fast tyvärr :/

B Baskavoda skrev:
Den sitter fast tyvärr :/
:cry: På alla sidor?

Har du provat att vrida den? Ifall det skulle vara någon sorts bajonettfattning.

B
tttomten TomasJor skrev:
:cry: På alla sidor?
Ja alla glasrutor sitter fast. Jag ska testa att vrida armaturen lite hårdare än jag testade sist.
Får testa imorgon då jag inte är på plats idag.

Jag har något liknande men där finns två tydliga skruvar att lossa.

Jag har exakt den armaturen. I manualen står det att man riva yttertaket så det var precis så jag gjorde. Inga problem att byta glödlampa efter det.

:p

• Gilla
hulingen
  • Laddar…
B
Ymer Ymer skrev:
Jag har exakt den armaturen. I manualen står det att man riva yttertaket så det var precis så jag gjorde. Inga problem att byta glödlampa efter det.

:p
Menar du att det inte går att ta loss den? Skulle du kunna ta en bild på manualen?

Jag tror Ymer med oss skämta aprillo...:rofl:

• Gilla
hulingen och 1 till
  • Laddar…
Jo det var menat som skämt.

On topic.
Hur ser I fästningen mot taket ut? Om den är helt tight mot taket borde någon av glasen gå att lossa på.

Har du fler bilder?

B
Ymer Ymer skrev:
Jo det var menat som skämt.

On topic.
Hur ser I fästningen mot taket ut? Om den är helt tight mot taket borde någon av glasen gå att lossa på.

Har du fler bilder?
Jag som börjat riva taket nu :(

• Gilla
hulingen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.