Man måste väl hitta en termistor med samma temperaturbeteende om den identifierats som trasig.
Bor du i södra sverige så kan du väl bara koppla ur värmaren. Men risk finns ju för vattenskada om det blir för kallt och isbildning översvämmar tråget.
En ny FTX är effektivare på både energianvändning och filtrering (luftkvalitet)