Precis som titeln säger, önskar byta min väggmonterade blandare och ha en blandare som sitter på diskbänken istället. Rören sitter bakom väggen och då skulle jag behöva riva ner väggen under diskbänken och dra rören.

Jag förstår att ett sådant jobb skulle egentligen kräva en rörmokare, men vill verkligen lära mig att kunna utföra sådan arbeten själv. Finns det någon ”guide” någonstans som visar hur man kan göra?
Dubbel diskho, kran, rengöringsmedel, såpa och diskborste på diskbänken. Kakelvägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

VVS-rörinstallation under diskbänk, flagnande färg, skåp, avloppsrör, lite rörigt.
Skapa konto

R Ridah Omran skrev:
Precis som titeln säger, önskar byta min väggmonterade blandare och ha en blandare som sitter på diskbänken istället. Rören sitter bakom väggen och då skulle jag behöva riva ner väggen under diskbänken och dra rören.

Jag förstår att ett sådant jobb skulle egentligen kräva en rörmokare, men vill verkligen lära mig att kunna utföra sådan arbeten själv. Finns det någon ”guide” någonstans som visar hur man kan göra?
[bild]
[bild]
Är det lgh eller hus? Vart tar rören vägen, rakt igenom väggen eller ner i väggen och vidare vart?

Sök information på YouTube. Tillverkare av vvs-matrial har en del information.
Sök på Byggahus.se.

Inget svar på din fråga, men för mig låter det som mycket jobb för liten nytta.

T Tompafix skrev:
Är det lgh eller hus? Vart tar rören vägen, rakt igenom väggen eller ner i väggen och vidare vart?
Det är en lägenhet, ner i väggen, kan inte se mer än så

• Rörgenomföring i vägg, sliten, möjlig fuktskada, renoveringsbehov, byggnadsmaterial synligt, skadat gips eller betong.
    Skapa konto
L L A Axelsson skrev:
Sök information på YouTube. Tillverkare av vvs-matrial har en del information.
Sök på Byggahus.se.
Försökte söka lite på youtube och var lite svårt att hitta något där

Det där ska du inte ge dig på själv om det är en lägenhet. Det kan bli fruktansvärt dyrt!

R Ridah Omran skrev:
Det är en lägenhet, ner i väggen, kan inte se mer än så
Är det där nere i skåpet?

E etompau skrev:
Inget svar på din fråga, men för mig låter det som mycket jobb för liten nytta.
T Tompafix skrev:
Är det där nere i skåpet?
Exakt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.