Hej, jag behöver byta ut några utvändiga fönsterlister för träet har börjat ruttna. Det sitter en gummilist bakom. Finns det färdiga trälister med gummi eller får man limma dit en egen gummilist på en ny trälist. Hur funkar det ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ja man kan ju fundera på hur man tänkte ang inbrottsskydd osv.....men de där dyckerten de kunde ju lyxat till det och kört rostfritt men det fanns väl ej på 90-talet...P Plutus skrev:
Det är ju en ganska enkel konstruktion så man kan ju renovera detta rätt enkelt själv dock..!
Produkter som diskuteras: "dyckerten"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Man kanske skall vara glad om det plockade bort listerna och rutan när det gör inbrott istället för att slå sönder rutan.tarsson skrev:
Men misstänker att glaskassetten sitter limmad i fönstret för att det skall bli helt tätt runt om så det är inte så enkelt som att bara plocka bort listerna runt om.
Tror inte de är limmade...men är en gissning..
Var länge sedan jag var nära sådana fönster...
Men du har en poäng om tjuvarna har en slags heder som talas om ibland...så kanske de tar den vägen....känns ju rätt smidigt med halv dåliga lister och dyckert...
Var länge sedan jag var nära sådana fönster...
Men du har en poäng om tjuvarna har en slags heder som talas om ibland...så kanske de tar den vägen....känns ju rätt smidigt med halv dåliga lister och dyckert...
Glaskasetten är inte limmad! Haft inbrott då de lyfte ur hela kasetten.M mattoys skrev:
Glasmästaren siliconade sen den nya kasetten i de fyra hörnen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden