Hej! Jag har köpt mig en kåk med en trasig fönsterbåge på ytterdörren. Förmodar att det har varit för spänt och att dörren har ryckts igen under en längre period.

Dörren i sig är hel, likaså alla fönster. Men frågan är har någon sett ifall det går att köpa bara en fönsterbåge? Den verkar ju onekligen gå att skruva bort, men jag hittar verkligen inte att diplomat säljer den som en reservdel. Har någon suttit med samma problem och har ett förslag?

• Trasig fönsterbåge på vit ytterdörr med sprickor i lacken, visar tydlig skada nära larmetikett, söker råd för ersättningsdel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fönster på ytterdörr med kondens och ett skadat område.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Den ser ut att vara gjord i fräst MDF och sedan lackad så jag skulle höra av mig direkt till Diplomat och beskriva problemet och fråga om du kan köpa en ny. Det är nog inget som säljs som reservdel normalt men en tillverkare borde kunna skicka en ändå.

Bara att köpa ny dörr, insidan kan du skruva loss utsidan är en fast del.
Det är ju också MDF så inget lätt att fixa till med renovering, den har fått utstå mkt väta därav sprickorna.

Inte till mycket hjälp men, vi har ungefär samma problem med en dörr från Diplomat-fabriken. Två identiska dörrar bara några meter från varandra på samma sida av huset, den ena är fin och i den andra har det trängt in så mycket fukt/vatten att det till och med har rest sig runt fönsterkassetten. Jag får se om det går att tillfälligt lappa ihop på något sätt när det har fått möjlighet att torka; ny dörr lär det behöva bli förr eller senare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.