1 953 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Byta fönster.
Vad menar du med "ansvar fullt ut"?Lilja2 skrev:
Är det installation, bortforsling av gamla fönster, osv. du efterfrågar? I sådana fall är det bara att avtala om detta.
Begär in offerter och ange att de moment du efterfrågar skall finnas med.
Ja, praxis brukar vara att man väljer leverantör genom att utvärdera det offererade priset i kombination med de referenser man (förhoppningsvis) skaffat fram.Lilja2 skrev:
Att de utför ett fackmannamässigt arbete enligt de punkter som ingår i offerten.Lilja2 skrev:
Vi var i kontakt med Ekstrands. Dom var fantastiskt hjälpsamma fram tills vi
bestämde oss för att köpa våra fönster av dom.
Efter det tog det tid, ingen bekräftelse, svarade inte på mail eller på telefon.
När jag fick kontakt med säljaren svarade han att jag skulle " ta det lite lugnt, det tar några dagar.."
jag avaktade från den 10/9-12, ringde och mailade. När vi nådde vårt leverans datum den 15/10-12 som vi kommit överens om hade jag fortfarande inte fått bekräftelse eller slutpris.
Jag kanselerade då vår order.
Detta är anledningen till att jag är på forumet. Jag skulle vilja veta vilka fönster leverantörer som är seriösa, jag skulle även vilja ta del utav andras erfarenhete av fönster köp.
bestämde oss för att köpa våra fönster av dom.
Efter det tog det tid, ingen bekräftelse, svarade inte på mail eller på telefon.
När jag fick kontakt med säljaren svarade han att jag skulle " ta det lite lugnt, det tar några dagar.."
jag avaktade från den 10/9-12, ringde och mailade. När vi nådde vårt leverans datum den 15/10-12 som vi kommit överens om hade jag fortfarande inte fått bekräftelse eller slutpris.
Jag kanselerade då vår order.
Detta är anledningen till att jag är på forumet. Jag skulle vilja veta vilka fönster leverantörer som är seriösa, jag skulle även vilja ta del utav andras erfarenhete av fönster köp.
Vi bytte också fönster för ett tag sedan och valde Traryd.
Fönstrena dök upp i tid. Däremot blev installationsfirman något försenad (1-2 dagar om jag inte minns fel). Men det spelade ingen större roll för vår del.
Vi tog även in offert från Ekstrands, men valde bort dem eftersom vi inte fick något förtroende för säljaren.
Fönstrena dök upp i tid. Däremot blev installationsfirman något försenad (1-2 dagar om jag inte minns fel). Men det spelade ingen större roll för vår del.
Vi tog även in offert från Ekstrands, men valde bort dem eftersom vi inte fick något förtroende för säljaren.
Klicka här för att svara