Hej nu hoppas jag att ni kan hjälpa mig jag ska byta fönster i huset. Huset är byggt år 1971 den sitter trä fönster nu ska byta 7 stor fönster och två Fönsterdörr. tre glas på fönster och dörr
Det skulle kostar med allt 87 för pvc
Och 91 för trä
Vad är bästa att välja trä eller pvc.
Förlåt om min svenska är inte så bra.

Trä

• Gilla
Mahmoud 95
  • Laddar…
Välkommen till forum!
Både PVC och trä är bra fönster om du inte väljer det billigaste. PVC har oftast nackdelen att karm och båge är rätt breda, du tappar en del glasyta och ljusinsläpp.
Dom flesta i Sverige föredrar träfönster, det är en bekant konstruktion. Det kan vara så att pvc-fönster reducerar värdet på ditt hus.
If you like I can write this in English.

• Gilla
Mahmoud 95
  • Laddar…
Sittställning
M Mahmoud 95 skrev:
Hej nu hoppas jag att ni kan hjälpa mig jag ska byta fönster i huset. Huset är byggt år 1971 den sitter trä fönster nu ska byta 7 stor fönster och två Fönsterdörr. tre glas på fönster och dörr
Det skulle kostar med allt 87 för pvc
Och 91 för trä
Vad är bästa att välja trä eller pvc.
Förlåt om min svenska är inte så bra.

Tja liten prisskillnad, vad är det för pvc ?

Jag kör pvc från nordiska fönster och jag är super nöjd. Pvc har ett oförtjänt dåligt rykte.
Har öppningsbara innåt och det passar svin bra vid köksbänken och badrum så det är inte alltid en nackdel.

• Gilla
Mahmoud 95
  • Laddar…
Tyckte det lät dyrt med PVC, men det kanske är med montering också?

Hej tack ja jag förstår dig jag hörde också det från andra men jag tror jag kör på trä för det känns också bättre eftersom har trä nu
Läste lite överallt också känns trä är bättre.
Vet inte så jobbigt när man inte kan så mycket

Det är med montering från TK-Fönsterbyte AB

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.