824 läst · 4 svar
824 läst
4 svar
Byta fönster utan att sätta fasad?
Hej, håller på att tilläggsisolera min sommarstuga, och behöver samtidigt byta fönster. Nu har ju temperaturerna smugit ner så det inte är riktigt säkert att måla panel längre. Hade ju dock gärna satt in något/några fönster om det hade vart möjligt. Så då till min fråga:
Går det att regla upp runt fönstren och byta fönster, sen bara dreva och låta det vara så under vintern, för att sedan fortsätta i vår med att regla upp vägg, isolera och sätta panel?
Eller är det ej bra att regelverket står oskyddat under vintern?
Går det att regla upp runt fönstren och byta fönster, sen bara dreva och låta det vara så under vintern, för att sedan fortsätta i vår med att regla upp vägg, isolera och sätta panel?
Eller är det ej bra att regelverket står oskyddat under vintern?
Inga bilder tyvärr. Så du menar att om jag häftar plast runt fönsterna skall det ej vara fara att sätt nytt regelverk runt fönster, sätta i fönster och dreva, sen låta det vara så till i vår?Mats-S skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 17 902 inlägg
Går väl att häfta fast lite plast som skydd.
Foder går ju också att sätta dit och ta ner till våren.
Protte
Foder går ju också att sätta dit och ta ner till våren.
Protte
Det ska fungera förutsatt att du inte stänger inne någon fukt, se till att det kan andas inåt. Men se till att du fäster plasten noga så att inte väder och vind sliter bort den. Bara några häftklamrar duger nog inte, kläm fast den ordentligt med läkt.N Nygge72 skrev: