2 477 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Byta färg på fogen?
Fogkrafs räcker alldeles utmärkts, vinkelslip med kapskiva skall du INTE använda.
Risken då du använder vinkelslip med kapskiva är att du skadar kaklet om du lämnar fogen av misstag.
Fogkrafs och tålamod är det som krävs.
Jag har själv lite sånt framför mig då min syster köpt en lägenhet med glasmosaik i badrummet.
Enligt dom som bodde där innan så åkte hantverkaren iväg ett par dagar och de beslutade sig för att foga själva..............
Om man inte fogat förut så känns det inte som om man skall börja med glasmosaik >
Well well lite offtopic men lycka till iallafall.
Risken då du använder vinkelslip med kapskiva är att du skadar kaklet om du lämnar fogen av misstag.
Fogkrafs och tålamod är det som krävs.
Jag har själv lite sånt framför mig då min syster köpt en lägenhet med glasmosaik i badrummet.
Enligt dom som bodde där innan så åkte hantverkaren iväg ett par dagar och de beslutade sig för att foga själva..............
Om man inte fogat förut så känns det inte som om man skall börja med glasmosaik >
Well well lite offtopic men lycka till iallafall.
Moderator
· Stockholm
· 57 799 inlägg
Tror jag läst någonstans att man skall krafs till minst 5mm djup. Det gäller iofs när man krafsar bort fixrester innan man fogar i samband med nyuppsättning. Men det borde fungera som en tumregel även vid omfogning.
Klicka här för att svara
