Ska byta ett handfat i sommarstugan, har fått ta över ett begagnat. Inkommande rör är 12mm och rören från blandaren är 10mm. Kommer behöva skarva på mer rör på blandarens rör.

Har jag tänkt rätt då med dessa kopplingar jag lagt ihop i varukorgen?

Plus 6 st stödhylsor för 10mm rör och 2 st för 12mm rör och en bit 10mm kopparrör.

Ballofix är inget måste? Huvudavstängningen för vattnet i huset sitter i samma rum.

• Bild av vatteninstallation med koppar- och plastledningar, blandaranslutningar och ventiler under ett handfat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörkopplingar i en onlinevarukorg för att skarva 10mm och 12mm rör vid byte av handfat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
De befintliga kopplingarna ser ut att vara Vatette så du har valt rätt märke iaf. Jag hade nog nöjt mig med ett tillräckligt långt 10 mm rör, mjukt, förkromat, kapat till två tillräckligt långa bitar, böjt till dem lite snyggt och kopplat ihop dem på nya blandaren med två raka klämringskopplingar 10 mm inkl. stödhylsor för varje skarv. Den andra änden mot de två gula kopplingarna (de ser ut att vara 10 mm). Där behöver du även stödhylsor och 2 muttrar + klämringar, 10 mm. Sedan hade jag nog funderat på att fixa dit en klammer eller två på lämpligt ställe.

• Gilla
Pppeee
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.