Timmerhuset har idag mineralull, 50 mm, säkert sen 70-talet.
När vi byter fasad vill vi byta till något mer passande isoleringsmaterial, typ Hunton eller iCell, 70 mm.
Har ni tips på vad man ska ha för vindspärr, specifikt produktförslag till och med?
 
Satte Omega vindduk nyligen då den är diffusionsöppen. Men då har vi antingen 0 eller max 50mm icell på insidan. Upplever inte nedkylning som något problem som måste åtgärdas med isolering, men däremot är vinden något som måste motas.

Bra eller dåligt, vem vet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.