Vet inte vad mer det finns att säga. Börja lossa skruvar och försiktigt dra i saker tills du får loss den.

Och föregående talare har rätt, det du försöker få bort är Aquastop-slangen, inte avloppet.

Vonelffors Vonelffors skrev:
På bilderna du har skickat så har du redan

På bilderna du har skickat så är avloppsslangen redan. Du menar inte Aquastopen? Alltså den som är med på bild
Nej avloppslangen har gått av inne i diskmaskinen
Fråga mig inte vad jag gjort

Då förstår jag. Du har lossat på slangen där den ska sitta i sidobehållaren? isf är det ju bara att lirka ut den genom det lilla hålet du har där bak

Jessica_E Jessica_E skrev:
Ja slangen hittar jag såklart , men kan inte öppna så jag kommer åt
du har ju redan tatt den lilla luckan nu skall du bara ta bort plåten på vänster sida så ser du nästa ände

Nej avloppslangen har gått av inne i diskmaskinen
Fråga mig inte vad jag gjort
vad har du gjort?

Hur sjutton får jag loss luckan för att komma åt gamla avloppsslangen?
Har klämsksador överallt nu 😂
Hej! Fick du det löst? Har exakt samma problem dvs att få bort den grå 'panelen' så att man når fästet för avloppsslangen. Jag kom såhär långt och min avloppsslang sitter kvar så jag förstår precis vad du inte lyckades få förståelse för i tråden. Jag tippade över min och insåg att den grå panelen är fan i en del med hela underredet och ingen panel. 😂 Den transparenta luckan fick jag loss men det hjälper ju föga om man saknar röntgensyn och fingrar som Slenderman. Fått svaret att det är sidan som ska av istället.

• Baksida av vitvaror, inklusive en fäst avloppsslang och en delvis borttagen transparent panel, sett på ett klinkergolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grå panel på diskmaskin med fabriksvarningsetikett och pilar. Avloppsslangar är anslutna undertill.
    Skapa konto
  • Grå panel på undersidan av en diskmaskin med avloppsslang synlig till vänster, visar svårigheter att ta bort panelen.
    Skapa konto
Redigerat:
Såhär ser det ut. Metallpanelen på sidan sitter med skruv gömd bakom den vita packningen i luckan och i övrigt snäppfästen som går att bända bort den från. Hur man får loss slangen på ett bra sätt när det saknas utrymme att dra är en annan fråga. 🙂

• Diskmaskin med avtagna paneler, synliga slangar och fästanordningar, belägen i ett rum med röd orientmatta i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Två anslutna vita plaströr och en genomskinlig plastpanel, fokuserar på demontering av komponenter bakom panel och slangar i begränsad utrymme.
    Skapa konto
C
H Hirola skrev:
Hur man får loss slangen på ett bra sätt när det saknas utrymme att dra är en annan fråga. 🙂
Har inte gett mig på den operationen själv, men det verkar finnas två sätt - antingen lossa bottenplattan eller lossa vattenreservoaren:

• Gilla
Ricksen666 och 2 till
  • Laddar…
H Hirola skrev:
Såhär ser det ut. Metallpanelen på sidan sitter med skruv gömd bakom den vita packningen i luckan och i övrigt snäppfästen som går att bända bort den från. Hur man får loss slangen på ett bra sätt när det saknas utrymme att dra är en annan fråga. 🙂
när du kommit hit så är det enklast att lossa tanken och dra den uppåt så är slangen loss
annars kan man bända ut slangen men då är ju risken med den nya att den går sönder

• Gilla
Hirola
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Har inte gett mig på den operationen själv, men det verkar finnas två sätt - antingen lossa bottenplattan eller lossa vattenreservoaren:

[media]
[media]
Gött, två nya videos jag inte hittat själv! Stort tack. 😊
Har dock landat i att det verkar vara pumpen som gett upp. Har plockat ur den och inget är ivägen men den snurrar väldigt segt.

returen returen skrev:
när du kommit hit så är det enklast att lossa tanken och dra den uppåt så är slangen loss
annars kan man bända ut slangen men då är ju risken med den nya att den går sönder
Lyste igenom hela slangen med ficklampa men sitter inget där så nåt annat fel är det. Men tack, visste inte att tanken gick att ta bort. 👍

• Gilla
returen
  • Laddar…
H Hirola skrev:
Gött, två nya videos jag inte hittat själv! Stort tack. 😊
Har dock landat i att det verkar vara pumpen som gett upp. Har plockat ur den och inget är ivägen men den snurrar väldigt segt.
segt är fel den skall gå väldigt lätt

• Gilla
Hirola
  • Laddar…
returen returen skrev:
segt är fel den skall gå väldigt lätt
Ja, vi konstaterade att maskinen var slut. Inte bara för pumpens skull, den hade ju gått att byta. Nu har en begagnad Huskvarna tagit plats istället, vi hade turen att fynda en sådan.

H Hirola skrev:
Ja, vi konstaterade att maskinen var slut. Inte bara för pumpens skull, den hade ju gått att byta. Nu har en begagnad Huskvarna tagit plats istället, vi hade turen att fynda en sådan.
man måste ha mycket tur med husqvarna...

• Haha
Hirola
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.