5 254 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Byta 60-tals luckor mot nya
Medlem
· Västra Götaland
· 509 inlägg
När vi renoverade använde vi www.norddesign.se som måttillverkade luckor. Blev ingen större prisskillnad mot att använda ikea-luckor. Det gjorde att vi kunde komplettera med ikeastommar som jag byggde om till passande mått och sedan få luckor som passade oavsett mått. De kommer hem och mäter och du får pris direkt.
Medlem
· Västra Götaland
· 509 inlägg
Om du med metallbänkskivan menar diskbänken så visst går det. Vissa är uppvikta en halvcentimeter i bakkanten och sedan sitter ev. kakel utanför så när du river den följer det med.
Men när vi renoverade bytte vi faktiskt från bänkskiva med inbyggnadshoar till hel diskbänk i rostfritt. Inga dumma kanter som samlar smuts och vatten. Men det där är ju en smaksak och det finns mängder med alternativ när man börjar fixa i kök.
Men när vi renoverade bytte vi faktiskt från bänkskiva med inbyggnadshoar till hel diskbänk i rostfritt. Inga dumma kanter som samlar smuts och vatten. Men det där är ju en smaksak och det finns mängder med alternativ när man börjar fixa i kök.
Det kunde varit kul att få se en bild på köket, med den tråkiga metallbänkskivan............yuphin skrev:
men jag tvivlar på att en nedsänkt ho, hade överlevt dessa 50 år. Det var då jag började att bl a jobba med kök ( 1960) så jag kommer väl ihåg modet då. Stor hemsk kakel, ibland blodröd, tapetserade dörrar, inramat med lister o s v .
När det gäller den rostfria diskbänken, så går det att få ut den utan att skada kaklet, om man nu vill så, men man får kapa av det där uppviket i bakkant, som kaklet täcket, ett bökigt jobb, men det går.
Klicka här för att svara