7 478 läst ·
25 svar
7k läst
25 svar
Någon som känner till EKO-Världen.eu
Sida 1 av 2
Medlem
· Västra götaland
· 7 inlägg
Jo.. vi bråkar med dem. De lovade leverans 23 februari och ännu inget fönster...är dom möjligen en bluff??
Jag har en kund som beställde en altandörr av dem, han förskottsbetalade men det kom aldrig något.
Medlem
· Västra götaland
· 7 inlägg
Ja, det verakr luta åt detsamma här 
Dom lovar och lovar, men när det börjar närma sig leverans så blir det tyst. Det är väl som dom säger att - Låter det för bra för att vara sant - så är det det med.
Dom lovar och lovar, men när det börjar närma sig leverans så blir det tyst. Det är väl som dom säger att - Låter det för bra för att vara sant - så är det det med.
Märklig affärsidé, men kortsiktigt mycket lukrativ 
Hur bra var det? Vad var det ni skulle köpa?
Hur bra var det? Vad var det ni skulle köpa?
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
Om man tittar på "deras kontaktsida" så står det ett bolagsnamn, och ett person namn. Samt att de har F-skatt.
Kollar man då på personen så har han ett handelsbolag med annat namn, det är avregistrerat för F-skatt, har aldrig varit momsregistrerat. Det finns ingen mer person registrerad på bolaget, vilket är anmärkningsvärt efterssom ett handelsbolag måste ha minst 2 delägare.
Jag tror att de som betalt något dit kan känna sig blåsta.
Kollar man då på personen så har han ett handelsbolag med annat namn, det är avregistrerat för F-skatt, har aldrig varit momsregistrerat. Det finns ingen mer person registrerad på bolaget, vilket är anmärkningsvärt efterssom ett handelsbolag måste ha minst 2 delägare.
Jag tror att de som betalt något dit kan känna sig blåsta.
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
Jag skulle överväga en polisanmälan.
Medlem
· Västra götaland
· 7 inlägg
Jag har redan hotat med det, tänkte lägga ut varningen redan på blocket och sedan göra polisanmälan. Det är som jag skrev innan, låter det för bra för att vara sant så är det också det.... men det "kunde varit ett kap" Men, men, man lär av sina misstag.
Hoppas att vi med detta kan avskräcka andra som går i liknande tankar.
Hoppas att vi med detta kan avskräcka andra som går i liknande tankar.
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
Bara detta att firman saknar momsregistrering tyder på att han aldrig har haft för avsikt att leverera någonting överhuvudtaget. En intressant fråga är ju: ni som har betalat har ni fått något kvitto med specad moms? Eller ännu bättre med ett momsreg. nummer eller organisationsnummer?
"Handeln" skulle ju i princip kunna äga rum i ett annat bolag där han av ngn. anledning inte är registrerad. Det faktum att han saknar adress om man söker på honom (bara bostadsort) pekar på att det skulle kunna vara en målvakt, en uteliggare som lurats skriva på registreringshandlingarna.
"Handeln" skulle ju i princip kunna äga rum i ett annat bolag där han av ngn. anledning inte är registrerad. Det faktum att han saknar adress om man söker på honom (bara bostadsort) pekar på att det skulle kunna vara en målvakt, en uteliggare som lurats skriva på registreringshandlingarna.
Medlem
· Västra götaland
· 7 inlägg
Det knepiga är att dom hela tiden fortsätter att maila om nya leveransdagar... Det känns ju som om det hade varit bättre att "bara hålla tyst" 
Jag kommer att göra en polisanmälan idag av "företaget", men jag tror att det är ett företag som egentligen har sitt säte i Tysklands östra delar, med lätt tillgänglighet till billiga polska varor, som sedan marknadsförs som tyska...men det är bara en teori...
Jag kommer att göra en polisanmälan idag av "företaget", men jag tror att det är ett företag som egentligen har sitt säte i Tysklands östra delar, med lätt tillgänglighet till billiga polska varor, som sedan marknadsförs som tyska...men det är bara en teori...
************ VARNING****************
Detta är ett inlägg från firman, med falsk identitet
Låter det ligga kvar så ni kan se hur firman beter sig
/moderator
Det låter konstigt.
Vi får vår Fönster utan problem.men priset var inte så bra ;-(
Detta är ett inlägg från firman, med falsk identitet
Låter det ligga kvar så ni kan se hur firman beter sig
/moderator
Det låter konstigt.
Vi får vår Fönster utan problem.men priset var inte så bra ;-(
Redigerat av moderator:
Medlem
· Västra götaland
· 7 inlägg
Hur lång var den leveranstiden? Och hur många mail tog det? Svarade han någonsin i mobiltelefonen? Vi är nu uppe i över 80 mejl....och fortfarande inget fönster.... Han bara lovar och lovar..... Vi har avverkat 8 utlovade leveransdatum - I promise - lögner på hög!
Har ni betalat i förskott? Annars kan man väl bara gå till en annan leverantör som (förhoppningsvis) håller vad den lovar. Det verkar helt galet att behöva stöta på för att få handla... Det måste varit ohyggligt billigt?
Här är också en som tydligen blivit blåst, då leveransen uteblir och ingen kontakt med denne Hendrik C. går att etablera. Har någon varit i kontakt med honom senaste veckan!