9 332 läst ·
17 svar
9k läst
17 svar
byggvarorimport skumt eller inte
Sida 1 av 2
hittade ett flertal anonnser på blocket från detta "företag" importerar fönster och dörrar från tyskland. har endast mail och står inget om företaget någonstans deras hemsida är http://www.byggvarorimport.eu. Är det någon som har köpt grejer därifrån eller är det nån som vet nånting om dem??
hittade inget alls om dem på nätet
hittade inget alls om dem på nätet
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
Vet inte vad du hittat, men länken fungerar inte, och sökning på blocket ger ingen träff.
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
Sidan är helt befriad från varje spår av kontaktinformation, så befriad att det inte ens finns någon "köp knapp" eller annan information om hur man beställer från firman.
På någon enstaka vara finns där en länk för "förfrågan", den är kopplad till något som ser ut som en anonymiseringsservice. Dvs man har gjort sig besväret att aktivt hålla sig anonym.
Känns som rent bedrägeri.
På någon enstaka vara finns där en länk för "förfrågan", den är kopplad till något som ser ut som en anonymiseringsservice. Dvs man har gjort sig besväret att aktivt hålla sig anonym.
Känns som rent bedrägeri.
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
Lordibygg.
Du har skrivit ett inlägg som är en referens för bolaget.
För att vi skall kunna tro på att detta inte är dold reklam för firman så måste du fylla i din profil korrekt. Uppgifterna syns bara för oss som modererar här.
Om du inte fyller i din profil så kommer vi att ta bort ditt inlägg.
Du har skrivit ett inlägg som är en referens för bolaget.
För att vi skall kunna tro på att detta inte är dold reklam för firman så måste du fylla i din profil korrekt. Uppgifterna syns bara för oss som modererar här.
Om du inte fyller i din profil så kommer vi att ta bort ditt inlägg.
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
Ge lite mer detaljer, hur mycket försenade är de? Hur mycket pengar handlar det om? Betalade du med kontokort så kan du i många fall kräva tillbaka pengarna av kontokortsföretaget, blir då deras problem att kräva skojarna.
Sidan just nu är helt tom. Har du en mail address så kan man ibland få frma väldigt mycket via en google sökning.
Om man söker på domain namnet hos nic.eu så får man en "ägare" som kopplas till något som jag tror är ett webhotell i Tyskland, ev. kan man få ut mer kontaktinfo därifrån, möjligen krävs polisanmälan för det.
Sidan just nu är helt tom. Har du en mail address så kan man ibland få frma väldigt mycket via en google sökning.
Om man söker på domain namnet hos nic.eu så får man en "ägare" som kopplas till något som jag tror är ett webhotell i Tyskland, ev. kan man få ut mer kontaktinfo därifrån, möjligen krävs polisanmälan för det.
Jag har beställt en dubbel altandörr ! Han ville ha 50% i förskott vilket jag tyckte lät mkt men dörren var så prisvärd tyckte jag ! Jag betalade med kontokort ! Email är bvimport.sverige@gmail.com. Tack så mkt
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
Hur gick betalningen till då?
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
fskattenumret bör gå att spåra till en person. Kolla ex. på ratsit.se.
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
Det är samme person bakom företaget som i den här tråden:
http://www.byggahus.se/forum/fonster-dorrar/189249-nagon-som-kanner-till-eko-varlden-eu.html
http://www.byggahus.se/forum/fonster-dorrar/189249-nagon-som-kanner-till-eko-varlden-eu.html
Medlem
· Värmland
· 4 inlägg
gå till polisen och kräv att de gör något, killen hendrik coordes är ju känd av polisen och har suttit inne för såna här bedrägerier, sluta gnäll, gå till polisen och kräv att de gör något..cordes bor i lesjöfors på degeersgatan...why not visit him??
han vältrar sig i era pengar