S
LÅNG topic blev det..

Hur som helst, jag har byggt om en vägg, från 45mm till 90mm och samtidigt bytt dörrkarm till en 93mm, jag tänkte inte jättelångt när jag trodde att karmen skulle ligga i linje med båda sidor på väggen, förstår inte ens hur jag tänkte där. Men gjort är gjort, nu behöver jag hjälp med att fixa detta:

PREuYCe.jpg

Bilden visar tröskeln som slutar 2 CM ifrån laminatet, inte jättesnyggt. Det är ett laminatgolv som ligger på masonitskivor.

tatzv3L.jpg

Denna bilden talar för sig själv, karmen är för smal för väggen, går det att fixa med nå lister eller hur brukar folk göra?

Välkommen till list, spackel, slip , fog och målarklubben! Det finns inga genvägar tyvärr. Köp mdf eller trälister och kapa till innan du sätter dörrfodren. Går det att kapa till en smal bit av golvet och klämma in mot dörrkarmen kanske? Sen en ek-fog sista mm kanske?

S
Det hade varit grymt om jag hade haft en bit av golvet kvar, tyvärr är det lagt för så länge sen att allt spill är borta.

MDF har jag hemma, dock 22mm, lite väl grovt kanske? Ska man fästa MDF:en i karmen eller reglarna runt karmen? Känner mig inte alls säker på detta just nu :D

Ajdå. Då blir det värre. Sätt dikt an mot karmen, spika/skruva fast i reglarna.Foga ev lite mot karm vid behov.

Det du söker är salningslist. Finns färdigmålade.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.