5 222 läst ·
9 svar
5k läst
9 svar
Byggställning...
Funderar på att köpa mej en byggställning... ca 500m2.
Tänkte höra om nån har erfarenhet av dom märken som finns å vilka ni föredrar.
Finns ju ett gäng å välja på.
Spontant ligger Layher närmast...
Kommer att användas för egna byggnationer men även uthyrning.
Tänkte höra om nån har erfarenhet av dom märken som finns å vilka ni föredrar.
Finns ju ett gäng å välja på.
Spontant ligger Layher närmast...
Kommer att användas för egna byggnationer men även uthyrning.
Redigerat:
Det finns bara en ställning för mig...................Haki...........på jobbet har vi Monzon-ställning, den är ju väldigt lik layher-ställningen, jag och fler på min arbetsplats tycker att hakin är mycket lättare att bygga, stadigare, mindre delar, tål mera last.
Redigerat:
Har själv lite Layher men tror att om jag kompletterar köper jag nog i dag plus 8.
Fördelen med denna ställning är att det spelar ingen roll vad det är för gradtal på hörnet. Går utan problem att "svänga runt".
Fördelen med denna ställning är att det spelar ingen roll vad det är för gradtal på hörnet. Går utan problem att "svänga runt".
Mmm fattat nu som många skulle välja HAKI... ett måste är ju en i alu isf men de verkar dom ju ha nu.Jan-L skrev:
Dom HAKI man fipplat me själv har ju varit välanvända i stål så kan ju va därför man tvekar på de.
Ser även att HAKI har två sorter Universal o Ram...
Kommer mest användas till fasadarbeten som omspöning, målning mm.
Fattar som de är Ram som lämpligast då.
Lite dålig info på hemsidan kan man ju tycka.
www.haki.se
Kommer mest användas till fasadarbeten som omspöning, målning mm.
Fattar som de är Ram som lämpligast då.
Lite dålig info på hemsidan kan man ju tycka.
www.haki.se
Hej!
Var på väg att skaffa Monzon Frame, men pga pengabrist skjutit på det. Träffade säljare från Haki och visade deras ram (båda i alu). Haki har en smäckrare konstruktion på sitt räcke men ett betydligt högre pris. Offert på Monzon 150m2 med fullkonsoll på insidan och massa tillbehör för 75+moms. Väntar till våren.
Lagavulin
Var på väg att skaffa Monzon Frame, men pga pengabrist skjutit på det. Träffade säljare från Haki och visade deras ram (båda i alu). Haki har en smäckrare konstruktion på sitt räcke men ett betydligt högre pris. Offert på Monzon 150m2 med fullkonsoll på insidan och massa tillbehör för 75+moms. Väntar till våren.
Lagavulin
Klicka här för att svara