Ok fel av mig :)

ja precis det var den...

har inte använt den så mycket ännu faktiskt.. har bara klyvit panel typ 20x150 och man kunde inte mata på hur man ville utan man fick mata försiktigt... vet du med dig att du alltid har tillgång till 3 fas så köp den... jag antar att den orkar mer iaf..

och sätt många timmar till hopmonteringen... tog myyycket längre tid än jag trodde...

P
Ja köp 3 fas om man har den möjligheten! sen kan jag hålla med om att monteringen till dessa maskiner kan vara tidsödande,

när jag köpte min första woodstar såg, ser dock precis likadan ut som den jula har.
så tog det väldigt lång tid att montera ihop, bruxen var nåt som familjen hedenhös knåpat ihop och muttrarna var bara att byta ut..

annat va de mot metabos såg som jag köpte efteråt, fast den kostade det tredubbla.. där va det iaf familjen flinta som gjort beskrivningen. OCH den funkar fortfarande :thumbup:

thestrut skrev:
ja precis det var den...

har inte använt den så mycket ännu faktiskt.. har bara klyvit panel typ 20x150 och man kunde inte mata på hur man ville utan man fick mata försiktigt... vet du med dig att du alltid har tillgång till 3 fas så köp den... jag antar att den orkar mer iaf..

och sätt många timmar till hopmonteringen... tog myyycket längre tid än jag trodde...
Hur är det med byggkvaliteten? Känns den gedigen? Klyver den snyggt och jämnt? Tror du man t.ex. kan kapa lister utan att de går sönder? Är den stor nog att kapa t.ex. en bänkskiva?

Ber om ursäkt för många frågor. :D

Håller också på 3-fas för den som har möjlighet.
På många billiga sågar räcker det att sätta i en bättre klinga för att dom ska orka bättre och skära bättre.

limstift skrev:
Hur är det med byggkvaliteten? Känns den gedigen? Klyver den snyggt och jämnt? Tror du man t.ex. kan kapa lister utan att de går sönder? Är den stor nog att kapa t.ex. en bänkskiva?

Ber om ursäkt för många frågor. :D
som sagt har jag bara klyvit lite panel... och inte tänkt på om snittet vart bra eller dåligt..
det följde dock med något bordsaktigt som man säkert kan lägga någon skiva på..

själva kapbordet känns dock rätt gediget, så där har jag inget att anmärka på.

jag tror att jag klarar mig bra för hemmabruk med denna såg, arbetar man som snickare ska man säkerligen köpa ett bättre

Okej, jag tackar för informationen.

nu när jag använt den lite mer så tycker jag att den kilar fast materialet mot anhållet.

det känns som anhåll och klinga inte är parallella, och "klyvkniven" eller vad den kallas sitter lite bredvid klingan och bidrar ännu mer till fastkilandet.

hittar inga justeringsmöjligheter i manualen, och inga som syns när jag kollar lite utan att skruva sönder halva sågen...

har ni upplevt liknande? hur löser man det?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.