Hej på er

Jag har en liten yta på 10x1,5 meter ungefär som jag ska lägga trä på.
Först var tanken ett sedvanligt däck men sen trillade min fru över följande bilder och vill ha något liknande. Det är en yta som är ovanför en mur, så ytan kommer mest agera en plats för krukor och belysningsklot.
Problemet är att jag inte har någon koll på hur de har burit sig åt. Av bilderna att döma antar jag att det är 45x70 reglar som ligger intill varandra, men inga skruvar synliga.
Tar tacksamt emot förslag ifall någon har ideér :)

• Trädäck byggt med tätt intilliggande reglar, utan synliga skruvar, ovanför en mur. Intill stenläggning och grus. En del av en möbel syns till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädäck i trä reglar utan synliga skruvar, bredvid gul teglad vägg, stora krukväxter och två svarta stolar på ett grus- och stenområde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädäck med träreglar placerade intill varandra bredvid en gruslagd yta och stenar. En svart trästol står på däcket.
Snygg lösning men lite dyrare än att köra med vanlig trall såklart.

Det där ser ut att vila på en ram av 45x70. Reglarna ovanpå gissar jag att man har skruvat ihop från sidan med en distans i mellan. Den yttersta regeln får man skråskruva om man inte vill ha synliga skruvar på utsidan.

Alternativt har man skruvat genom ramen underifrån in i reglarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.