2 097 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Byggplast under spontat trägolv
Hej! Skall bygga ett förråd på lecablock och undrar vad ni säger om att lägga byggplast ovanpå lecablocken för att förhindra markfukt att tränga upp i golvet som skall bestå av råspont,,själva regelverket använder jag tryckt,men vill inte ha det på golvet då det blir springor när det torkat
En fråga till: taket behövs det både underlagspapp och ytpapp,eller är det bättre med underlagspapp samt korrugerad plåt
Tack
En fråga till: taket behövs det både underlagspapp och ytpapp,eller är det bättre med underlagspapp samt korrugerad plåt
Tack
Syllpapp hade jag tänkt lägga mellen Leca och regler,menar du att jag kan lägga syllpapp som ett "lakan" över hela utrymmet innan råsponten skruvas
Jag säger nog nej till den lösningen. Antingen lägga plast innan reglarna, men då inte använda tryckt. Eller ingen plast alls. Varför tror du att du kommer ha sådana problem med markfukt? Känns som om det råspontsgolvet du lägger kommer ha alla förutsättningar att torka om det skulle komma någon markfukt
uttryckte nog mig lite otydligt,grunden skall vara plint i bakkant pga ngt sluttande mark ,i övrigt Leca runt resten
tänkte att det ofta blir fuktproblem under hus med torpargrund och man alltid skall lägga plast för att förhindra markfukt att tränga upp
Tack,gör som föreslaget
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fukt under byggplast som vädras av frånluftsfläktar
Grund & Markarbeten -
Byggplast ist f vindduk, underlagspapp ist f takpapp, till hundkoja?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Laga röta i spontat undertak
Byggnadsvård -
Lutande spontat undergolv av gran. Riva upp?
Golv -
Byggplast på vägg ansluta till plast i golv/taket vån under ?
Byggmaterial & Byggteknik