Hej,
Jag undrar om nån här har byggplaner eller rättare sagt bestämt sig för att bygga hus i Norreholm i Södra Sandby?
Vi är och spånar efter att bygga hus där och vore tacksam om ni kunde dela med er av era hustankar för er som skall bygga i det området.
Jag undrar om nån här har byggplaner eller rättare sagt bestämt sig för att bygga hus i Norreholm i Södra Sandby?
Vi är och spånar efter att bygga hus där och vore tacksam om ni kunde dela med er av era hustankar för er som skall bygga i det området.
Vi har fått erbjudande av tomt. Vi är tveksamma till bygga där det ser ut att bli för dyrt (ca 4100000:- för ett enkelt enplanshus)Yasse_ skrev:
Om det blir bygge lutar det åt Eksjöhus som vi fått bäst förtroende för.
Har ni fått tomt? Vilken typ av hus?
Scrolla ner förbi inledningstexten: http://www.skanemark.se
Vi är spekulanter av en av tomterna på etapp 2 och har varit och träffat några hus leverantörer och vi har också fått bra offert från Eksjöhus prio2 som det nog blir ifall vi väljer att gå vidare.
Vilken tomt tittar ni på?
Träffat andra husleverantör förutom eksjöhus?
Vilken tomt tittar ni på?
Träffat andra husleverantör förutom eksjöhus?
Vi har inte träffat andra än Eksjöhus men nog pratat med "alla" i telefon. De flesta verkar ha dyrare pris men sämre planlösning/saker som ingår. Vi har också fått pris på Priotvå. Även några tvåplans men de är dyrare och sämre planlösning. Vi har fått erbjudande i etapp två men även ett återbud i etapp ett. Har ni kollat mer exakta priser för anslutningsavgift etc?
Va skoj att ni också fått extra öga på prio2.
Fick också besked på återbud på etapp 1.
Skall även träffa myresjöhus och främst kolla på deras Smart erbjudanden som också skall vara lite billigare.
Får man fråga vad ni fick för offert på prio2 av eksjöhus? Har nämligen varit och träffat säljaren två ggr nu och försökt förhandla lite.
Vad gav mäklaren för pris på tomten på etapp 1 som blev ledig?
Gällande anslutningsavgift fick jag ett uppskattatpris på runt 150.000kr där VA, el, fiber ingick. Vad fick ni för pris och har ni kollat mer runt detta?
Fick också besked på återbud på etapp 1.
Skall även träffa myresjöhus och främst kolla på deras Smart erbjudanden som också skall vara lite billigare.
Får man fråga vad ni fick för offert på prio2 av eksjöhus? Har nämligen varit och träffat säljaren två ggr nu och försökt förhandla lite.
Vad gav mäklaren för pris på tomten på etapp 1 som blev ledig?
Gällande anslutningsavgift fick jag ett uppskattatpris på runt 150.000kr där VA, el, fiber ingick. Vad fick ni för pris och har ni kollat mer runt detta?
Har också fått uppskattat pris på 150000 på anslutningar men vet inte hur väl det stämmer med verkligheten. På kalkylen när vi räknade med tomtkostnad på 1075" hamnade slutsumman på 3781" plus 90" för ryggåstak, 45" för kamin och 210" för garage. Blir det affär väljer vi nog bort garage och kamin. Sådant man kan fixa senare. Tomten i etapp 1 är dock 75000 dyrare. Bor ni i Sandby idag?
Vart kan man vända sig till för att få reda på kostnaderna för anslutningen?
Är det ni möjligen som köpt tomtplats 18? Vi tittar på tomtplats 16.
Våran kalkyl på tomtkostnad 995` blir kostnaden på 3675` men vi våran kalkyl har vi även med garage för 210`´+ ryggåstak för 90`+ 30`extra för tillval. Du kan hitta kalkylen på andra sidor om du letar, jag lade ut den för någon dag sen om du är intresserad. Vore kul om du också kunde dela med dig av din kostnadskalkyl. Mest för att se om vi våra beräkningar är likvärdiga.
Ja vi bor själva i Sandby idag, själva då?
Är det ni möjligen som köpt tomtplats 18? Vi tittar på tomtplats 16.
Våran kalkyl på tomtkostnad 995` blir kostnaden på 3675` men vi våran kalkyl har vi även med garage för 210`´+ ryggåstak för 90`+ 30`extra för tillval. Du kan hitta kalkylen på andra sidor om du letar, jag lade ut den för någon dag sen om du är intresserad. Vore kul om du också kunde dela med dig av din kostnadskalkyl. Mest för att se om vi våra beräkningar är likvärdiga.
Ja vi bor själva i Sandby idag, själva då?
Bor ej i Skåne själv men känner litet till det område ni skall bygga i.
Spännande för er ... Tittade på Prio 2 planlösning; väldigt bra!
Myresjöhus Båstad är i samma storlek med något bättre utrymme i hall + bättre placering av tvättstuga i anslutning till hallen. I Prio2 gör tvättstugedörren att bänkyta i köket går bort. Å andra sidan är nog Prio2 priset bättre + att Eksjöhus för mig personligen inger bättre förtroende kvalitetsmässigt. Husen känns mer gedigna.
Dessutom tycker jag Prio2 har ett mer tidlöst utseende.
Spännande för er ... Tittade på Prio 2 planlösning; väldigt bra!
Myresjöhus Båstad är i samma storlek med något bättre utrymme i hall + bättre placering av tvättstuga i anslutning till hallen. I Prio2 gör tvättstugedörren att bänkyta i köket går bort. Å andra sidan är nog Prio2 priset bättre + att Eksjöhus för mig personligen inger bättre förtroende kvalitetsmässigt. Husen känns mer gedigna.
Dessutom tycker jag Prio2 har ett mer tidlöst utseende.