Kommer väl låta som en gnällspik nu men gud vilket tråkigt avsnitt.

Huset blev jättefint men man får knappt se något av byggprocessen. Det är mest katter, hundar, svamppromenader och en resa till Göteborg för att titta på en annan persons inredning.

Redigerat:
  • Gilla
Dr.Rosenrosen och 3 till
  • Laddar…
A
Det blev fint men är förvånad av snickarnas val av att lösullsisolera bjälklaget!

Rejäl skrev:
Det blev fint men är förvånad av snickarnas val av att lösullsisolera bjälklaget!
Kam det ha varit ojämnt CC mellan golvbjälkarna?
Har gjort det med vanlig skivisolering, MYCKET kapning blir det!

Håller annars med om att huset blev väldigt fint!
Men känner mig gammal när jag ser på avsnittet 🤣
Jobbig musik mm.

Köpmandisken blev ju verkligen pricken över i:et.
Ett varmt och inbjudande hem.

• Gilla
Anonymiserad 135652 och 1 till
  • Laddar…
A
Huddingebo Huddingebo skrev:
Kam det ha varit ojämnt CC mellan golvbjälkarna?
Har gjort det med vanlig skivisolering, MYCKET kapning blir det!

Håller annars med om att huset blev väldigt fint!
Men känner mig gammal när jag ser på avsnittet 🤣
Jobbig musik mm.

Köpmandisken blev ju verkligen pricken över i:et.
Ett varmt och inbjudande hem.
Men det spelar mindre roll då lösull ger ett sämre isolervärde än skivor med samma tjocklek så är det inte riktigt genomtänkt tänker jag..
Ser detta ofta vid renoveringar och jag tror latheten och oviljan att handisolera hos hantverkarna styr detta, tyvärr på kundens bekostnad av kallare golv som drar mer energi..

Rejäl skrev:
Men det spelar mindre roll då lösull ger ett sämre isolervärde än skivor med samma tjocklek så är det inte riktigt genomtänkt tänker jag..
Ser detta ofta vid renoveringar och jag tror latheten och oviljan att handisolera hos hantverkarna styr detta, tyvärr på kundens bekostnad av kallare golv som drar mer energi..
Jo, jag hade ju definitivt valt att skära skivor i ett golvbjälklag med kyla under.

Isolering i väggarna är tegel... Och ni träter om golvet.. 😁

Jag hade välkomnat lite värmeläckage ner där.

• Gilla
Oldboy och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Det där var nog världens gladaste tjej.

Gulligt, fint hus, men tråkig och lam inredning.

Birk ❤️

hur länge tills vi ser huset på hemnet

Stickan56
Jag kunde inte se att hon stiftade fast glaset innan det kittades.

Stickan

• Gilla
  • Haha
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Malmöborna Siri och Oskar hittar en riktigt idyllisk husdröm i ett 1920-talshus på landet i Anderslöv utanför Trelleborg. De renoverar med känsla för huset och inspiration från vännen som är inredningsinfluencer.

Du kan läsa artikeln här: Byggnadsvårdar tjugotalshus i skånska Grönalund – Husdrömmar
Finns det bara Husdrömmar i Skåne? Känns som om det är en klar överrepresentation. I säsong 12 är fem av tolv avsnitt inspelade i Skåne.

• Gilla
jonaskop och 1 till
  • Laddar…
Härligt hus, smakfullt och pietetsfullt resultat. Ett mer "normalt" par utan flummiga drömmar.

• Gilla
Anonymiserad 135652 och 1 till
  • Laddar…
Helt i min smak, där vill jag bo!
Men tråkigt med söta Birk 😢❣️

• Gilla
Anonymiserad 135652 och 2 till
  • Laddar…
Kenneth_med-th Dali78 skrev:
Finns det bara Husdrömmar i Skåne? Känns som om det är en klar överrepresentation. I säsong 12 är fem av tolv avsnitt inspelade i Skåne.
Kanske beror på att Anne bor där och att det blir logistiskt och kostnadseffektivt fördelaktigt om det är i närheten..?
Eller så kanske skånebor är lite mer exhibitionistiska än snittet..? 😀

Hoppas det blir lite mer nybyggen framöver. Renoveringsdrömmar finns ju redan som programkoncept..

• Gilla
Kashew och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.