Vi ska åka på bilresa genom Lettland och Litauen i sommar. Är det någon som vet om det finns några byggnadsvårdsbutiker där. Vi är på jakt efter gamla fönster och dörrar. Finns det linolja och kanske linoljefärg till bra pris? De är ju kända för sitt linne. Någon som har erfarenhet?

E Ectobius skrev:
Vi ska åka på bilresa genom Lettland och Litauen i sommar. Är det någon som vet om det finns några byggnadsvårdsbutiker där.
No... they still live in caves and barter there. Take lots of colorful beads with you

• Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
E Ectobius skrev:
Finns det linolja och kanske linoljefärg till bra pris? De är ju kända för sitt linne.
Spånadslin och oljelin är olika sorter, så för att man odlar mycket av det ena så behöver man inte odla det andra.

Det jag undrar är om någon känner till några sådana butiker och kan tipsa om dessa. Det är svårt att leta på nätet i det här fallet och får vi tips på bra ställen planerar vi resan efter detta.

S
Kollade med en litauisk kollega och han sa att de nog finns men sällan på nätet. Han kunde inte komma på någon på rak arm.

Jag brukar själv kolla på www.skelbiu.lt men det är mer för privatpersoner.

Byggnadsvårdsaffär heter något i stil med
Pastatų išsaugojimas parduotuvė men jag ska fortsätta att luska lite

• Gilla
Ectobius
  • Laddar…
Tack snälla!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.