Hej, är ny här så hoppa inlägget är okej. Jag vill behålla ett funkiskök från 40-talet så mycket som möjligt. Däremot måste det ändras om lite och läggas till lite bänkskåp. Jag söker därför efter snickare som kan bevara så mycket av möjligt och komma med smart lösningar för att optimera köket. Har ni någon i Skåne med erfarenhet av att restaurera och bevara kök från 30-50-talet?
Tack på förhand.
Tack på förhand.
Produkter som diskuteras: "Byggnadsvård"
Stora boken om byggnadsvård
Den ultimata boken om byggnadsvård
479 kr inkl moms
Läs mer
Lite sent svar kanske men jag skulle personligen prata med: https://www.mollansverkstader.se/kontakt/
Vi diskuterade med Rikard själv om att bygga ett funkis kök och han gav ett väldigt bra och professionellt intryck. Sedan gjorde avståndet till Stockholm att vi valde en liten leverantör ifrån Sundsvall till slut men det är en annan historia. Vi pratade också med Byggfabriken i Stockholm men vi fick intrycket att dom var en större aktör som gjorde mer saker enligt en mall. Kostnadseffektivt men inte helt kundanpassat.
Lycka till!
Vi diskuterade med Rikard själv om att bygga ett funkis kök och han gav ett väldigt bra och professionellt intryck. Sedan gjorde avståndet till Stockholm att vi valde en liten leverantör ifrån Sundsvall till slut men det är en annan historia. Vi pratade också med Byggfabriken i Stockholm men vi fick intrycket att dom var en större aktör som gjorde mer saker enligt en mall. Kostnadseffektivt men inte helt kundanpassat.
Lycka till!
Kolla http://www.jerkerinredning.se/
Han är baserad i Malmö men har gjort jobb åt mig även i Sthlm. Han bygger platsbyggda lösningar i funkisstil.
Åt mig byggde han Ett sängskåp och ett överskåp i hallen, samt en ny överfalsad kökslucka till ett köksskåp när vi lät förlänga köksbänken.
Han är baserad i Malmö men har gjort jobb åt mig även i Sthlm. Han bygger platsbyggda lösningar i funkisstil.
Åt mig byggde han Ett sängskåp och ett överskåp i hallen, samt en ny överfalsad kökslucka till ett köksskåp när vi lät förlänga köksbänken.
Klicka här för att svara