Hej. Vi funderar på 1 1/2 plan typ Svanen, eller helst 1 1/3 plan typ Tranan. Dock ställer detaljplanen till lite bryderier.

Max 4m byggnadshöjd och max 5,7m byggnadshöjd ej mer än 1/3 av långsida.

Är det någon som har koll på vad dessa mått är på FH villan?

Tackar

Varför frågar du inte FH?

Jo jag ska göra det. Tänkte bara kolla av detta forum först.

Gumpa skrev:
Varför frågar du inte FH?
Vad driver dig att skriva ett sådant här svar som inte tillför något nyttigt? byggahus.se kryllar ju av denna typ av svar - skittrist!

Lägg ihop 1+1, gogubbe ställer frågan kl 20 en fredagkväll - antagligen sitter han och frun och tittar på hus och försöker bilda sig en uppfattning om vissa hus ens är tänkbara att bygga... FH lär inte svara på mail eller telefon innan måndag och då har en hel helg av trevligt husplanerande gått till spillo...

Jag är också intresserad av höjderna så om någon vet får ni gärna skriva!

Enk: Tack för länken - det var den bästa beskrivningen jag sett gällande detta ämne!

Peter_GBG skrev:
Vad driver dig att skriva ett sådant här svar som inte tillför något nyttigt? byggahus.se kryllar ju av denna typ av svar - skittrist!

Lägg ihop 1+1, gogubbe ställer frågan kl 20 en fredagkväll - antagligen sitter han och frun och tittar på hus och försöker bilda sig en uppfattning om vissa hus ens är tänkbara att bygga... FH lär inte svara på mail eller telefon innan måndag och då har en hel helg av trevligt husplanerande gått till spillo...

Jag är också intresserad av höjderna så om någon vet får ni gärna skriva!
Precis Peter.

Nu skiter det sig lite för mig iallafall pga krav på taklutning mellan 20-30 deg. Surt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.