8 596 läst ·
6 svar
9k läst
6 svar
Byggmaxs utefog till nockpannor?
Jag är helt övertygad att det funkar jättebra.
Själv har jag just satt hälften av nockpannorna med ÖoB's billiga uteakrylfog och resten med 4ggr så dyr casco, jag tänkte gå upp och ta bort ett par pannor och kolla ev skillnad om ett år eller två. Men jag känner mig rätt övertygad om att jag inte kommer upptäcka någon direkt skillnad.
Men du tänker nog inte vänta på svaret av min test.
ÖoB-fogen tycker jag faktiskt var lättare att jobba med, cascon var så "rinnig".
Varför jag frågade om skruvningen är för att om det även gällde att fogen skulle limma så skulle jag vara långt ifrån lika säker på om vad som helst fungerar.
Förövrigt skulle väl jag aldrig limma pannor med akrylfog, möjligen PL400.
Själv har jag just satt hälften av nockpannorna med ÖoB's billiga uteakrylfog och resten med 4ggr så dyr casco, jag tänkte gå upp och ta bort ett par pannor och kolla ev skillnad om ett år eller två. Men jag känner mig rätt övertygad om att jag inte kommer upptäcka någon direkt skillnad.
Men du tänker nog inte vänta på svaret av min test.
ÖoB-fogen tycker jag faktiskt var lättare att jobba med, cascon var så "rinnig".
Varför jag frågade om skruvningen är för att om det även gällde att fogen skulle limma så skulle jag vara långt ifrån lika säker på om vad som helst fungerar.
Förövrigt skulle väl jag aldrig limma pannor med akrylfog, möjligen PL400.
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden