5 088 läst · 47 svar
5k läst
47 svar
Byggmaxreklamen.
Sida 1 av 4
Alltså...onödigt ämne men allvarligt talat....byggmaxreklamen, är det någon som tycker den är bra och framförallt, blir man sugen på att handla där och kommer man bli lika glad och nöjd som de i reklamen?
Om den fortfarande är lika dålig som för något år sedan så skrämmer den nog mest bort kunderna, riktigt usel reklam faktiskt.
En skam för Sverige helt enkelt.
Eller, reklamen är faktiskt en skam för hela mänskligheten.
Den får ett igensatt avloppsrör från 1962 att framstå som lockande.
En skam för Sverige helt enkelt.
Eller, reklamen är faktiskt en skam för hela mänskligheten.
Den får ett igensatt avloppsrör från 1962 att framstå som lockande.
Redigerat:
Ja, typ något sånt.
Allvarligt talat - finns det NÅGON reklam som är bra? Som gör att man blir sugen på att handla just där och blir lika nöjd och glad som de är i reklamen?Glufsglufs skrev:
Ja roligt sammanträffande denna tråd, då jag i förrgår precis började tycka där hemma vad usel deras reklam är, jag som inte brukar nedlåta mig att ens vare sig titta på eller tala om TV-reklamen. 
Det var några som verkade höra till intelligensreserven som verkade så lyckliga över sina Byggmax-inköp och jag tänkte att de där typerna vill man ju inte förknippas med ... :x
Det var några som verkade höra till intelligensreserven som verkade så lyckliga över sina Byggmax-inköp och jag tänkte att de där typerna vill man ju inte förknippas med ... :x
Administrator
· Skåne
· 7 620 inlägg
Jag tycker att bra reklam ska vara rolig. Som Judit och Judit i Com hem eller ibland Ica.
Nja, inte så att man hurrar och hoppar av glädje kanske men viss reklam gör ju ändå så att man tar sig en funderare på att testa iaf medans byggmax gör så att jag känner "aldrig i helvete jag handlar där" ungefär, för mig har Byggmaxreklamen precis motsatt effekt. Visserligen har den ju nu fått igång en tråd här om den men sen om det är så att man bara känner "NEJ" för att man är i byggbranchen och ser utbud på ett annat sätt är ju en annan sak.andersmc skrev:
Personligen skulle jag inte vilja handla på samma ställe som dom i Byggmaxreklamen. Förmodligen ska dom ge intryck av att vara "vanligt folk" men flertalet verkar mest korkade och fattiga, vem vill bli förknippad med den gruppen?
Håller med Marlene om ICA och comhem men det mesta är skräp, möjligen lyckas man visa sitt varumärke, att man finns, men sugen på att handla blir jag inte.
Håller med Marlene om ICA och comhem men det mesta är skräp, möjligen lyckas man visa sitt varumärke, att man finns, men sugen på att handla blir jag inte.
Delvis har reklamfilm som uppgift att styra ditt omedvetna val i butiken till reklamfilmens produkter! Och det har inget att göra med hur bra man uppfattar reklamfilmen vara under tiden den rullar på tv:en. Jag menar att det ligger mycket tanke bakom, som vi inte förstår.
/Erik
/Erik