4 340 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Byggmax slagport
Jag köpte en sådan port för något år sedan, har dock för mig att den kostade någon tusenlapp mindre. Nåväl, det är den första porten jag har köpt så jag är knappast någon expert men för mig har den fungerat bra, grundolja grundförg två gången och färg. Lite jobb men ganska trevligt. Karmskruv medföljer dock inte.
Summa summarum, porten fungerar i mitt tycke bra och jag är nöjd.
Summa summarum, porten fungerar i mitt tycke bra och jag är nöjd.
Produkter som diskuteras: "Karmskruv"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Jag köpte exakt den du länkar till. Plywood alltså, isolering enligt Byggmax är 50mm cellplast s100.
Hur det funkar praktiskt vet jag inte då jag inte hade någon värme förra året i garaget och dessutom har jag inte fixat isoleringslister runt portarna ännu (börjar väl dock bli dax) tror den är lika bra, rättelse dåligt som vilken annan port som helst. Jag menar 50mm cellplast, hur mycket kan det isolera?
Funderar på att under vintern då porten inte används så kanske man kan hänga ett skynke i taket för att stoppa det värsta kallraset.
Hur det funkar praktiskt vet jag inte då jag inte hade någon värme förra året i garaget och dessutom har jag inte fixat isoleringslister runt portarna ännu (börjar väl dock bli dax) tror den är lika bra, rättelse dåligt som vilken annan port som helst. Jag menar 50mm cellplast, hur mycket kan det isolera?
Funderar på att under vintern då porten inte används så kanske man kan hänga ett skynke i taket för att stoppa det värsta kallraset.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden