2 185 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Byggmax parkettgolv
Hej,
Hur ligger det egentligen till med Byggmax parkettgolv? Hittade en tråd här som var 8 år gammal, tänkte att det borde hänt lite på golvfronten sen dess.
Är de bra och prisvärda eller billigt skräp?
/Andreas
Hur ligger det egentligen till med Byggmax parkettgolv? Hittade en tråd här som var 8 år gammal, tänkte att det borde hänt lite på golvfronten sen dess.
Är de bra och prisvärda eller billigt skräp?
/Andreas
La 2 rum ca 30m2 i somras med deras billigaste 3stav ek rustik. Första gången jag la parkett. Det blev bra, att det heter rustik är att de tillåter mer kvistar än de dyrare golven de har. Jag öppnade 2 paket åt gången för att pussla med ev fula bitar men det behövdes inte. Jag hade nog inte velat lägga de på så mkt större ytor för några plank var ju inte toppenraka men blev bra i slutänden ändå https://www.byggmax.se/golv/tragolv/parkettgolv/parkettgolv-ek-lackad-rustik-3-stav-p13486
Jag har 150m2 av deras ek, enstav/plank med fasade kanter, såhär efter 2.5 år har jag inget att klaga på.
När det gäller detta enstavgolv så är det i stort sett helt kvistfritt. För att få samma kvalitet på enstav som är över 2m långa och ca 20cm breda så får man betala runt 3ggr så mycket hos andra leverantörer.
Dessutom verkar Barlinek (som Byggmax säljer) ha en av marknadens mest slitstarka lacker.
När det gäller detta enstavgolv så är det i stort sett helt kvistfritt. För att få samma kvalitet på enstav som är över 2m långa och ca 20cm breda så får man betala runt 3ggr så mycket hos andra leverantörer.
Dessutom verkar Barlinek (som Byggmax säljer) ha en av marknadens mest slitstarka lacker.
Klicka här för att svara