13 585 läst ·
4 svar
14k läst
4 svar
Byggmax målarfilt & vävlim?
Är det nån som använt byggmax målarfilt? Kostar 149:- för 25 meter.
Är ju ca: 10:- billigare per meter än hos min lokala färgaffär!!
Är den bra?
Ska köpa till 2 st rum nu och vill ju inte köpa nåt som är dåligt!
Hur är byggmax Vävlim?
Är det OK?
Är ju ca: 10:- billigare per meter än hos min lokala färgaffär!!
Är den bra?
Ska köpa till 2 st rum nu och vill ju inte köpa nåt som är dåligt!
Hur är byggmax Vävlim?
Är det OK?
Jag har också använt deras målarfilt och vävlim och det funkar fint.
Var bara beredd på att målarfilten suger färg så in i norden
jag grundade målarfilten (när den va uppsatt) med utspädd vävlim, till sist så rekomenderar jag skyddsglasögon och handska för att den fäller en hel del glasfiber när man jobbar med den, som kliar så förbaskat i ögon & hals.
Lycka till
/Glenn
Var bara beredd på att målarfilten suger färg så in i norden
Lycka till
/Glenn
Produkter som diskuteras: "skyddsglasögon"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Jag har gjort i ordning en hall med Byggmax målarfilt och avråder dig att använda den. Den är tjock och suger färg som inget annat, Den är lite läskig att jobba med eftersom den "dammar" jättemycket glasfiber. Efter att nivån i min dyra burk specialbruten väggfärg sjunkit anmärkningsvärt fort köpte jag byggmax fulfärg för att grunda resten med innan jag strök på min valda kulör. Lim funkar kanske också att grunda med och är förstås billigare.
Riktig Mikrolit är helt slät till skillnad från Byggmax målarfilt som verkligen har en filtaktig yta. Om du inte vill se filtens struktur så räkna med 3-4 strykningar. Jag ville ha utseendet av en rollad vägg men om man vill att det ska se ut som det sitter en filt på väggen så kanske det kan vara ide att använda målarfilt från Byggmax och måla 1-2 gånger.
Min slutsats är att riktig mikrolit spar tid, är trevligare att jobba med, är osynlig och förmodligen totalekonomiskt bättre...
OT: Jag har däremot använt Byggmax snorbilliga "Stockholmsvita" färg Listvit S0502Y V40 för socklar och foder och t.om. till att sprutmåla gamla gabondörrar med gott resultat.
Martin
Riktig Mikrolit är helt slät till skillnad från Byggmax målarfilt som verkligen har en filtaktig yta. Om du inte vill se filtens struktur så räkna med 3-4 strykningar. Jag ville ha utseendet av en rollad vägg men om man vill att det ska se ut som det sitter en filt på väggen så kanske det kan vara ide att använda målarfilt från Byggmax och måla 1-2 gånger.
Min slutsats är att riktig mikrolit spar tid, är trevligare att jobba med, är osynlig och förmodligen totalekonomiskt bättre...
OT: Jag har däremot använt Byggmax snorbilliga "Stockholmsvita" färg Listvit S0502Y V40 för socklar och foder och t.om. till att sprutmåla gamla gabondörrar med gott resultat.
Martin
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden