2 778 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Byggmax - hämta i butik
Det hade varit lättare, om de svarat i telefon. "P g a rådande personalsituation" har de inte tid att svara i telefon, utan hänvisar frågor till mejltjänsten Kundservice, som enligt uppgift ska svara inom 3-4 dagar. Nu har det gått en vecka sedan jag mejlade, och fortfarande inget svar. Så därför försökte jag med Byggahus.se, för att se om någon annan husbyggare hade erfarenhet av detta.
Det välmenta rådet att "ringa butiken och fråga" hjälper dock inte mig. Hade det varit så enkelt så hade problemet redan varit löst.
Det välmenta rådet att "ringa butiken och fråga" hjälper dock inte mig. Hade det varit så enkelt så hade problemet redan varit löst.
Enligt Byggmax hemsida har butikerna tyvärr inte tid att svara i telefon, men man är välkommen att ringa deras kundtjänst som gärna hjälper till och svara på frågor.
Hur kul är det när man tex redan varit i butiken och vet att lagersaldot inte stämmer?
Man får själv åka dit och titta.
Det går heller inte att beställa en vara som är slut i butiken.
Hur vet de hur mycket de ska beställa hem?
Hur kul är det när man tex redan varit i butiken och vet att lagersaldot inte stämmer?
Man får själv åka dit och titta.
Det går heller inte att beställa en vara som är slut i butiken.
Hur vet de hur mycket de ska beställa hem?
Byggmax starka sida är priserna, och konsekvensen för detta är förstås att servicenivån inte är på topp. Nånstans ska man spara in, och det blir tydligen på personalen. De har inte tid att hjälpa till eller svara på frågor. Men om man vet vad man ska ha och bara vill köpa billigt funkar det bra.
Klicka här för att svara