20 678 läst ·
33 svar
21k läst
33 svar
Byggmax golv?!
Sida 1 av 3
Jag köpte Byggmax vanliga "halvmattlackade" ek-klickgolv (3-stav) för 199 kv/kvm hos dom för snart 4 år sen och lade på ett helt våningsplan i vårt nybyggda hus. Alla ungarnas rum har detta golv (= rätt hård användning).
Golvet ser fortfarande superfint ut, i alla rummen. Är helnöjd mao. Enda nackdelen var vid själva läggandet, tyckte inte passformen var 100 % när man klickar ihop dom, fick slå rätt hårt jämfört med om man lägger ett golv för 600 kr/kvm. Men när vi hade lagt våra 85 kvm på 16 timmar kändes det väääldigt bra
Har inte ångrat mig angående byggmax. Tack vare det låga priset fick vi råd att lägga lyxiga fina "laserskurna" granitkeramikplattor på hela nerevåningen ...

Golvet ser fortfarande superfint ut, i alla rummen. Är helnöjd mao. Enda nackdelen var vid själva läggandet, tyckte inte passformen var 100 % när man klickar ihop dom, fick slå rätt hårt jämfört med om man lägger ett golv för 600 kr/kvm. Men när vi hade lagt våra 85 kvm på 16 timmar kändes det väääldigt bra
har deras Ask 4-stav, kanonfint. dock var det tydligen svårt att lägga... (gjorde inte det det själv) men jag misstänker att de slog in istället för att vinkla in plankorna (spekulation), men fint blev det, 199 kr/kvm
jag fördrar nog ändå limmat, då det knarrar mindre.....
jag fördrar nog ändå limmat, då det knarrar mindre.....
Har lagt ett ask och ett ekgolv från byggmax i ett hus som jag hyr ut. Sist jag va där så såg det fint ut fortfarande. Och det är runt 2 år gammalt. Dock så håller jag med om att det va svårlagt. Det blev mycket bankande med klubban och det tog bra mycket längre tid än det brukar.
Hjälpte till att lägga in Byggmax ekparkett hos min mor. Det var ganska knöligt och trögt att lägga men blev riktigt fint! När jag sedan lade Byggmax askparkett hemma köpte jag även deras produkt Tile guard (för att skydda "fogarna" mot väta), och vilken skillnad det blev att lägga in golvet!!! Så det måste jag starkt rekommendera att du gör!
Lycka till med golvet!
Lycka till med golvet!
Har runt 30 kvm oljad ekparkett i matplats, hall och sovrum som har legat drygt två år. Ser fortfarande nytt ut trots ganska hårt slitage. Jag tyckte passformen var mycket bra, inte sämre än de svenska golvalternativen. För motsvarande sortering (kvistfri ek) av svenskt golv får man betala väldigt mycket mer.
Linska skrev:Hjälpte till att lägga in Byggmax ekparkett hos min mor. Det var ganska knöligt och trögt att lägga men blev riktigt fint! När jag sedan lade Byggmax askparkett hemma köpte jag även deras produkt Tile guard (för att skydda "fogarna" mot väta), och vilken skillnad det blev att lägga in golvet!!! Så det måste jag starkt rekommendera att du gör!
Lycka till med golvet!
Tile guard hittade inte denna på byggmaxs hemsida. Varför blev det lättare med den ??
Linska måste mena Aqua lock, det blir absolut inte lättare med den. Du lägger denna silikon i noten på varje golvbit och den gör skarvarna mer motståndsaktiga mot vatten. Någon skillnad blir det inte heller då silikontet i detta fall inte ens limmar.
La själv 15m2 i ett kök med Agualock och det blir bara jobbigt och tar längre tid, dock använder jag denna i kök forfortfarande.
La själv 15m2 i ett kök med Agualock och det blir bara jobbigt och tar längre tid, dock använder jag denna i kök forfortfarande.
Hahaha, måste ha haft huvudet under armen när jag skrev det!!! Kollade Byggmax sida och tror att det heter Clickguard. Tror att de har ändrat förpackningen dock...
Det suveräna med detta "klet" var att det blev så otroligt lätt att lägga golvet! Utan är det trögt och knöligt att få ihop alla skarvar, men med Clickguard nästan glider det på plats. Har lagt 25m2 Byggmax parkett utan och 25m2 med, och vet absolut vad jag föredrar!
Det suveräna med detta "klet" var att det blev så otroligt lätt att lägga golvet! Utan är det trögt och knöligt att få ihop alla skarvar, men med Clickguard nästan glider det på plats. Har lagt 25m2 Byggmax parkett utan och 25m2 med, och vet absolut vad jag föredrar!
Då är vi oense, jag har lagt deras laminat och det klickar ihop utan behov av "glidmedel".Linska skrev:Hahaha, måste ha haft huvudet under armen när jag skrev det!!! Kollade Byggmax sida och tror att det heter Clickguard. Tror att de har ändrat förpackningen dock...