Hejsan alla....

Kanske en dum fråga, och fel forum.... men jag testar ;D

Är det någon som vet hur villiga storföretagen, typ NCC, Skanska osv, tar på sig att bygga hus på totalentreprenad åt en vanlig dödlig??? :-[

Eller dom bygger bara egna hus, på egen mark??
 
inga problem med det bygger allt åt alla.......
 
Självklart bygger de åt alla. Det som är bra att veta är dock att de har en dtörre overheadkostnad än de små firmorna, vilket gör att det ofta blir dyrare. Det finns ändå ganska många som "brännt" sig på små firmor som känner sig tryggare med de större.
 
En fördel med de stora är ju att de har obegränsad kassa, dvs inga ekonomiska bekymmer under bygget. Tror också att de liksom andra byggare kan "räkna fel" och komma med ett bra pris. De har ju dessutom otroligt bra avtal på material och har ju alla resurser "i huset" dvs maskiner, bodar, projektörer, inköpare, kvalitetsansvariga etc, så det är nog inte helt säkert att det blir jätteskillnader. Dessutom tror jag de har bra kanaler till stadsbyggnadskontoret....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.