Husägare
· Västerbottens län
· 775 inlägg
Ni som har sökt bygglov för maskinhall, stall, garage eller liknande byggnad (i vårt fall 230 kvm).....
Vad för typ av ritningar krävdes? Var det samma krav som vid bygge av vanliga bostadshus?
Tack på förhand!
Vad för typ av ritningar krävdes? Var det samma krav som vid bygge av vanliga bostadshus?
Tack på förhand!
Husägare
· Västerbottens län
· 775 inlägg
Vanlig villatomt, så bygglov är ett krav!H huggan skrev:
Kollade med kommunen och vi behöver exakt samma ritningar som vid uppförande av huvudbyggnad, med undantag för nybyggnadskarta eftersom vi är utanför detaljplan. Konstruktionsritningarna behöver inte heller kontrolleras av tredje part. Så det var skillnaderna.
Husägare
· Västerbottens län
· 775 inlägg
Husägare
· Västerbottens län
· 775 inlägg
Vi gjorde egna ritningar i photoshop som snickaren sedan reviderade en aning. Det dög för att få bygglov 
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är lustigtcatherineb skrev:
Vi har byggt bostadshus, stall och garage med bygglov gemensamt för alltsammans.
Bygglovet fick vi 2009 och husen byggdes 2010 - 2011.
Och vi har inte gjort en enda konstruktionsritning för någon av byggnaderna.
Så här ser det ungefär ut från ovan:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ni fick bygglov beviljat innan nya plan- och bygglagen trädde i kraft 2 maj 2012. Där har du skillnaden.KnockOnWood skrev:
Klicka här för att svara


