4 874 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Bygglov på engelskt vis - Slott bakom höbalar
Oavsett rätt och fel så är det ett väldigt vackert hus, och tråkigt om det ska rivas.
Å andra sidan, är han lite smart så kan han överklaga och dra ut på fallet i tio år om han vill, och när det gått så långt så har folk vant sig vid huset och kommer att protestera om det ska rivas.
Å andra sidan, är han lite smart så kan han överklaga och dra ut på fallet i tio år om han vill, och när det gått så långt så har folk vant sig vid huset och kommer att protestera om det ska rivas.
Skön kille.
Kul med såna lustiga typer men skönt att de är få.
Väldigt fin "hus" i vilket fall.
Håller med Troberg, nu när det är känt kommer folk gilla det och motsätta sig att de rivs.
Kul med såna lustiga typer men skönt att de är få.
Väldigt fin "hus" i vilket fall.
Håller med Troberg, nu när det är känt kommer folk gilla det och motsätta sig att de rivs.
Jag tror, med betoning på tror, att anledningen till att de inte fick bygga är att kåken ligger för nära Gatwicks flygplats. Med tanke på hur prejudikatsbaserad engelsk rätt är tror jag att myndigheterna kommer göra allt för att det ska rivas. Annars kan de få ett gäng andra liknande case i framtiden.
Har ett diffust minne av ett liknande fall i Sverige. Någon hade byggt en villa inne i en lada, möjligen på 1980-talet. Någon som har bättre minne än jag?
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Det stämmer bra det var en som inte fick bygglov till ett nytt boningshus så han byggde det i en lada som han lät förfalla till den grad att han blev ålagd att riva den.
Det gjorde han med glädje så han kunde använda sitt nu mer än 10 år gamla hus.
Skulle vilja se byggnads nämdens min när huset bara stod där.
Det gjorde han med glädje så han kunde använda sitt nu mer än 10 år gamla hus.
Skulle vilja se byggnads nämdens min när huset bara stod där.
Jag skulle vilja se domskälen.
Klicka här för att svara